سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 62814
|
09:01 - 1395/11/05
نسخه چاپی

کالبد بی هویت صنعت توریسم و گردشگری در گیوی

 کالبد بی هویت صنعت توریسم و گردشگری در گیوی
شهر گیوی به عنوان مرکز شهرستان کوثر از مناطق نمونه گردشگری، تفریحی و تاریخی برخوردار است که در آستانه سال نو انتظار می رود روند توسعه امکانان در این حوزه ارتقا یافته و اطلاع رسانی موثری در راستای جذب گردشگر و میهمان نوازی از مسافران صورت گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازکوثرخبر، با نزدیک شدن به ایام تعطیلات نوروزی و لزوم خدمات رسانی به میهمانان و گردشگران در باغ شهر استان اردبیل(گیوی) انتظار می رود روند توسعه امکانان در این حوزه ارتقا یافته و اطلاع رسانی موثری در راستای جذب گردشگر و میهمان نوازی از میهمانان صورت گیرد.

در این رابطه مباحث ویژه ای من جمله احیای فرهنگ گردشگری و چگونگی معرفی و بهره مندی از این فرصت اقتصادی، پخش بروشور در ورودی و خروجی شهر گیوی، ارتقا و توسعه مناطق توریستی و تاریخی از منظر خدمات رسانی و ...، فعال کردن تنها کیوسک اطلاع رسانی گردشگری، اطلاع رسانی در فضای مجازی و همت خود مسئولین امر در رابطه با شناساندن 75 منطقه تاریخی، گردشگری و توریستی می باشد.

اما مهمترین نکته قابل توجه در این امر راه اندازی تاکسی های گردشگری در سطح شهر و یا تدارک اکیپ خدمات رسانی حضوری به گردشگران می باشد که توریست ها و میهمانان نوروزی بدون دغدغه و بدون نیاز به مسئولین شهرستانی از مناطق نمونه این شهرستان بازدید کنند.

بالغ بر ۷۵ مورد جاذبه طبیعی، تاریخی، گردشگري و فرهنگی در شهرستان كوثر وجود دارد و این حقیقتا این  پتانسیلی نیست که بتوان به سادگی از کنار آن عبور کرد؛ چرا که با اطلاع رسانی در این خصوص می توان همه زمینه های گردشگری، صنعتی و اقتصادی دیگری را در سایه همین فرصت ها به دست آورد.

عوامل بسیاری هم هستند که بصورت کارشناسی شده جمع آوری شده است که مسئولین امر می توانند با مرتفع ساختن مشکلات مربوطه و عملیاتی ساختن موارد مهم، حداکثر بهره وری را از جاذبه های گردشگری کوثر موجب شوند.

آیا دانشگاههای ما عملا رسالت علمی و پژوهشی خود را در رابطه با صنعت گردشگری به انجام رسانده اند؟

آیا ضرورت برگزاری همایش هم اندیشی پیرامون صنعت گردشگری احساس نمی شود؟

آیا بررسی زوایای پنهان این همه بی توجهی ضرورتی ندارد؟

متولیان جهانگردی و گردشگری ما چقدر حرفه ای بوده و تا کنون چقدر حرفه ای عمل کرده اند؟

باید پذیرفت که شرط موفقیت در بخش گردشگری به سه عامل نظام مندی، قانونمندی و توانمندی بازمی گردد.

گردشگری یک سیستم و نظام باز اجتماعی متشکل از دولت، بخش خصوصی، راه و ترابری، هتل ها، سازمان میراث فرهنگی، اقامتگاه ها و همه کسانی که به نحوی دست اندرکار آن هستند، می باشد.

آیا پیرامون چگونگی توسعه این صنعت و شناسایی فرصت ها و آسیب ها  تا کنون فی مابین سازمان های متولی همفکری بعمل آمده است؟

در کدامیک از جلسات بررسی پیرامون معضل گردشگری از متخصصین آشنا به این بخش از جمله تور لیدرها دعوت بعمل آمده است؟

آیا تا کنون اینگونه افراد در تصمیم سازی ها مشارکت داده شده اند؟ یا نگاه واسطه گری به آنها داشته ایم؟

صنعت گردشگری شهرستان نیازمند تنظیم سند توسعه است. سندی که با بررسی باید و نبایدها ی حاصل از کالبدشکافی آن از سوی کارشناسان بخش گردشگری و متخصصین و نخبگان جامعه و کارشناسان و صاحبنظران فرهنگی و اقتصادی تنظیم گردد.

در این میان عامل ضعف در برخي از زمينه هاي گردشگري را می توان نبود اعتبارات كافي از سوی مسئولين ذيربط عنوان کرد.

لازم به ذكر است كه شهرستان كوثر داراي ۲۲ مكان تاريخي، گردشگري و طبيعي، ۴۸ آثاري كه به ثبت ملي رسيده است، ۳ منطقه نمونه گردشگري و همچنين ۲ منطقه هدف گردشگري را داراست.

بياييد از اين همه مكانها و آثار طبيعي و تاريخي استفاده بهينه كنيم و در راستاي توسعه شهرستان كوثر گامي موثر برداريم.

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد