سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 62866
|
08:53 - 1395/11/06
نسخه چاپی

2 طلاق به ازای هر پنج ازدواج؛

شمسی: جوانان در امر ازدواج احساسی عمل می کنند

شمسی: جوانان در امر ازدواج احساسی عمل می کنند
انتخاب های احساسی جوانان در امر ازدواج، تهاجم فرهنگی غرب، شکسته شدن حریم و قداست خانواده، زیر سوال رفتن اصول اصیل و بنیادین خانواده از علل کاهش ازدواج و افزایش طلاق در جامعه است، بطوری که از هر 5 ازدواج یک یا 2 ازدواج به طلاق می انجامد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازکوثرخبر، بررسی ازدواج های ثبت شده و در پی آن طلاق های انجام شده نشان می دهد آنچه باعث از هم گسیختن پیوند های ازدواج می شود، رنگ باختن ارزش های ملی و مذهبی و همچنین آسیب دیدن انسجام خانواده در پی هجوم فرهنگ ناصحیح غرب به زندگی مردم است.

تجربیات و بنا به گفته کارشناسان، چند طلاق ثبت شده در دفتر ثبت ازدواج و طلاق نشان می دهد تنها چند روز پس از ثبت عقد زوجین و قبل از آنکه زوجین وارد زندگی مشترک شوند و با مشکلات موجود در زندگی زناشویی و مشترک مواجه شوند طرفین تصمیم به جدایی از یکدیگر گرفته اند یا به ازای هر 5 ازدواج 2 ازدواج ناموفق در سطح جامعه صورت می گیرد. 

فرامرز شمسی کارشناس مسائل اجتماعی و فرهنگی در خصوص دلیل این نوع طلاق ها گفت: عدم داشتن معیار های مناسب ازدواج چه در بین پسران و چه در بین دختران باعث می شود که در اندک زمانی پس از عقد از کار خود پشیمان شوند و متاسفانه صیغه طلاق بین آنان جاری گردد.

شمسی در بخشی دیگر از گفتگوی خود بیان داشت: متاسفانه در سالهای اخیر تعداد طلاق های ثبت شده رشدی روز افزون دارد به طوریکه جهت ثبت طلاق زوجین اقدام به ثبت نوبت در دفتر طلاق ها می نمایند که البته شهرستان کوثر هم مستثنی از این حیث نبوده و متاسفانه آمار طلاق در این شهرستان افزایش یافته است.

وی ضمن ابراز تاسف و نگرانی خود از بروز این اتفاقات در جامعه گفت: متاسفانه در حال حاضر و بر اساس آمار رسمی منتشر شده از هر 5 ازدواج یک یا 2 ازدواج به طلاق می انجامد.

این فعال فرهنگی عوامل و دلایلی همچون مشکلات اقتصادی شامل بیکاری، عدم برخورداری از معیشت مناسب و سوء اخلاق یکی از زوجین یا هر دو، اعتیاد و ....را از دیگر دلایل بارز انجام طلاق در سطح جامعه و شهرستان کوثر عنوان کرد و گفت: انتخاب های احساسی جوانان در امر ازدواج، تهاجم فرهنگی غرب، شکسته شدن حریم و قداست خانواده، زیر سوال رفتن اصول اصیل و بنیادین خانواده، از دیگر علل کاهش ازدواج و افزایش طلاق در جامعه است.

به گزارش کوثرخبر، برای جلوگیری از این معضل همه گیر، همه ی دستگاه های فرهنگی، سیاسی و ...چه در سطح کلان و چه در سطح استانی و شهرستانی همچون وزارت کشور و زیر مجموعه آن چون فرمانداری، بخشداری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، وزارت ورزش و جوانان، وزارت دادگستری،  سامان تبلیغات اسلامی، کمیته امداد، بهزیستی، وزارت بهداشت و آموزش پزشکی، ستاد اقامه نماز، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی و وزارت تحقیقات، علوم و فن آوری و دیگر مسئولان دست اندر کار می توانند در راستای حل این معضل  بکوشند.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد