سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 62988
|
10:12 - 1395/11/09
نسخه چاپی

پایاب سد گیوی همچنان در پیچ و خم بروکراسی اداری گرفتار شده است/جزئیاتی از اسناد خزانه 23 میلیاردی

 پایاب سد گیوی همچنان در پیچ و خم بروکراسی اداری گرفتار شده است/جزئیاتی از اسناد خزانه 23 میلیاردی
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل در حالی از مطالعات احداث ۱۴ سد جدید در سطح استان خبر داده است که پایاب سد گیوی همچنان پس از سالها انتظار، در پیچ و خم بروکراسی اداری گیر کرده و هیچ پیشرفتی ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازکوثرخبر، ماهها پیش که کمپین مردمی انتقال آب سد گیوی در راستای پیگیری مصوبات طرح انتقال آب سد به اراضی در شهر گیوی راه اندازی شد جرقه اقدامات و دید و بازدید های مسئولین از سد و پایاب سد گیوی زده شده و مردم بیش از پیش از بهره مندی این پروژه امیدوار شدند.

اعضای منتخب این کمپین در پی آغاز عملیات اجرایی این پروژه مردمی با استاندار اردبیل، نماینده مردم کوثر و خلخال و همچنین مدیر عامل سابق شرکت آب منطقه ای استان دیدار کردند.

 مدیر عامل سابق شرکت آب منطقه استانکه متولی اصلی این پروژه بود پیش از تودیع خود آغاز عملیات اجرایی پایاب سد گیوی را از اولویت کاری وزارت نیرو عنوان کرده بود؛ اما ظاهراً مراسم تودیع وی مجال این فرصت را نداد!

شنیده ها حاکیست که اعضای کمپین مردمی انتقال آب سد گیوی جریان انتقال آب سد به مزارع را با مدیر عامل جدید شرکت آب منطقه ای و برخی از مسئولان نیز در میان گذاشتند اما تا کنون هیچ اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

به گفته یکی از اعضای کمپین مردمی انتقال آب سد گیوی با وجود 23 میلیارد اسناد خزانه در اداره کل آب منطقه‌ای استان که 13 میلیارد آن برای اراضی پشت سد و 10 میلیارد برای خط انتقال پایاب سد اختصاص دارد؛ هنوز ابلاغی در خصوص آغاز عملیات اجرایی این پروژه ملی صورت نگرفته است.

از سویی اصغر سلیمانزاده، مدیرعامل جدید شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل چندی پیش از مطالعات احداث ۱۴ سد جدید در سطح استان خبر داده است، درحالی که پایاب سد گیوی همچنان پس از سالها انتظار اهالی در پیچ و خم بروکراسی اداری مسئولین امر گیر کرده و هیچ پیشرفتی نداشته است.

به گزارش کوثرخبر، بایستی منتظر ماند و دید که 10 میلیارد اسناد خزانه کی به آغاز عملیات اجرایی پایاب سد که مطالبه چندین ساله اهالی است تخصیص خواهد یافت و وعده های مسئولین آن هم در آستانه انتخابات چه وقت رنگ اقدام و عمل به خود خواهد گرفت.

با تکمیل سد و پایاب سد گیوی هشت هزار و 500 هکتار از راضی کوثر از آب کشاورزی بهره مند می شود؛ این پروزه علاوه بر تحت پوشش قراردادن زمین های کشاورزی شهرستان کوثر باعث رونق اشتغال در این شهرستان خواهد شد بطوریکه 20 روستا از این سد استفاده خواهند کرد.

به گزارشکوثرخبر، سد گیوی جزء آن پروژه هایی است که فقط ساختمان آن به اتمام رسیده ولی بیشترین دغدغه ای که افکار و اذهان عمومی را درگیر خود کرده آغاز و تکمیل پروژه وسیع پایاب سد گیوی است که فعلاَ هیچ اقدامی به غیر از حفاری های جزئی در منطقه صورت نگرفته است.

با توجه به اینکه بیش از 81 درصد اهالی شهرستان کوثر را قشر زحمتکش کشاورز تشکیل میدهد بهره برداری از شبکه پایاب این سد یکی از اولویت های بهره مندی از آب آن سد است؛ چرا که در صورت عدم بهره مندی از پایاب سد تنها از 100 درصد اهالی شهرستان کوثر 5 الی 10 درصد اهالی از آب جمع شده در پشت سد گیوی بهره مند می شوند.

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد