سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 63384
|
12:26 - 1395/11/17
نسخه چاپی

افتتاح به شرط حضور وزیر! / سر "بیمارستان 32 تختوابه گیوی" دوباره بی کلاه ماند

افتتاح به شرط حضور وزیر! / سر "بیمارستان 32 تختوابه گیوی" دوباره بی کلاه ماند
پروژه های عمرانی و اقتصادی شهرستان کوثر این روزها در حالی افتتاح و به بهره برداری می رسند که همچنان هیچ نامی از 2 پروژه حیاتی سد گیوی و بیمارستان امام خمینی(ره) در لیست پروژه های قابل افتتاح ایام الله دهه مبارک فجر به چشم نمی خورد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازکوثرخبر، با توجه به اینکه در سالها و ماه های اخیر افتتاح و بهره برداری از پروژه های عمرانی شهرستان کوثر من جمله سد گیوی و بیمارستان 32 تختخوابه امام خمینی(ره) که 2 پروژه حیاتی این شهرستان می باشند، از سوی مسئولین بیش از پیش مطرح می شد، اما هم اکنون با فرا رسیدن ایام الله دهه مبارک فجر سال 95 و در بهبهه افتتاح های استانی و شهرستانی همچنان هیچ اسم و رسمی از این دو پروژه مردمی در لیست افتتاحیه ها دیده نمی شود!

 

شنیده ها حاکیست افتتاح پروژه مهم بیمارستان 32 تختخوابه گیوی در ایام الله دهه مبارک فجر مستلزم حضور وزیر یا معاونان این مجموعه بود که ظاهراً عدم حضور وزیر موجب وقفه در افتتاح این پروژه شده است؛ با این اوصاف دوباره سر "بیمارستان 32 تختخوابه گیوی بی کلاه مانده است"!

آنطور که شنیده می شود همه اقدامات لازم جهت افتتاح این پروژه فراهم بوده و موضوع تجهیز این مجموعه درمانی نیز روند مطلوبی را طی می کند.

بنا به گفته یک منبع موثق اردیبهشت ماه سال 96 موعد مقرر افتتاح پروژه مردمی بیمارستان امام خمینی(ره) گیوی معین شده است.

 

عملیات اجرایی بیمارستان 32 تختخوابه گیوی در سال 1391 آغاز شده و اعتبار بالغ بر 70 میلیارد ریال برای این پروژه ملی هزینه شده است که امید می رود با حضور وزیر دولت روحانی در آینده ای نزدیک شاهد افتتاح این مجموعه درمانی نیز باشیم.

 

دومین پروژه حیاتی شهرستان کوثر، سد گیوی است که ساختمان آن به پایان رسیده و هم اکنون 6 میلیون متر مکعب آب در پشت این سد ذخیره شده است؛ اما 2 مسئله مهمی که می توان در آنها تامل کرد، عدم خریداری اراضی پشت سد و عدم آغاز عملیات اجرایی پایاب سد گیوی که دغدغه اصلی اهالی شهرستان نیز است، می باشد؛ به عبارتی، با این شرایط تنها 10 درصد از اهالی 25 هزار نفری شهرستان کوثر از آب این سد بهره می برند.

 

ظاهراً در دیدار اخیر نماینده کوثر و خلخال، امام جمعه کوثر و فرماندار شهرستان با وزیر نیرو مساعدت های لازم در خصوص آغاز عملیات اجرایی پایاب سد گیوی صورت گرفته و چیچیان دستور مستقیم جهت پیگیری موضوع مربوطه را به سلیمانزاده، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای داده است.

شنیده ها حاکیست با وجود 23 میلیارد اسناد خزانه در اداره کل آب منطقه‌ای استان که 13 میلیارد آن برای خریداری اراضی پشت سد و 10 میلیارد برای خط انتقال پایاب سد اختصاص دارد؛ هنوز ابلاغی در خصوص آغاز عملیات اجرایی این پروژه ملی صورت نگرفته است!؛ این درحالی است که اصغر سلیمانزاده، مدیرعامل جدید شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل چندی پیش از مطالعات احداث ۱۴ سد جدید در سطح استان خبر داده است که در مقابل خواسته دیرین اهالی شهرستان کوثر تامل برانگیز است.

به هر حال امید می رود این دو پروژه ملی و مردمی شهرستان کوثر که نیازمند عزم جدی و مدیریت جهادی مسئولین است رنگ واقعیت به خود گرفته و مطالبه دیرین اهالی برآورده شود.

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد