سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 63467
|
10:21 - 1395/11/19
نسخه چاپی

دستاوردهای انقلاب در گیوی/ صفر تا 100 شاخصه های توسعه و امکاناتی که برگرفته از انقلاب است

 دستاوردهای انقلاب در گیوی/ صفر تا 100 شاخصه های توسعه و امکاناتی که برگرفته از انقلاب است
شهر تاریخی گیوی که از دیرباز به عنوان "دورد اِولَر" شهرت پیدا کرده، شاهد دستاوردهای بسیاری پس از انقلاب است؛ بطوری که مقایسه هر یک از شاخصه ها و امکانات زمان حال با گذشته را می توان مصداق فاصله بین صفر تا 100 عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازکوثرخبر، شهرستان کوثر به مرکزیت شهر گیوی با وجود اینکه محروم ترین، بیکارترین و پر مهاجرترین شهرستان استان اردبیل می باشد، ولی سوای عملکرد دولتها؛ به لحاظ توسعه و برخورداری از امکانات و خدمات بعد از انقلاب در بخش های متعدد رشد چشمگیری داشته است و بتبع همانند دیگر شهرستانها و استانها از تمامی نعمت های برق، گاز، تلفن، آب، راه، بهداشت و درمان، بهره مندی از مراکز آموزشی، امنیت و ... بهره مند است.

غیر خدمات عمومی و شهری در سطح جامعه؛ بحث آموزشی و محیط های آموزشگاهی بیش از پیش با پیشرفت ها و تکنولوژی های بسیاری همراه بوده است؛ این درحالی است که قبل از انقلاب در بخش آموزش تنها یک مدرسه در گیوی بود و دانش آموزان و یا دیگر اهالی برای ادامه تحصیل در مقاطع متوسطه و ... باید به شهرستان خلخال یا اردبیل مراجعه می کردند اما امروزه بیش از 50 باب فضای آموزشی با هزاران نفر دانش آموز و یک مرکز دانشگاهی در بخش آموزش پیشرفت داشته است.

اساتیدی که پیش از انقلاب غیربومی بودند حال بومی بوده و یقیناً نقش آفرینی بسزایی در حوزه فرهنگ اسلامی و انقلابی در بین دانش آموزان ایفا می کنند.

در حوزه بهداشت و درمان، قبل از انقلاب مردم گیوی برای بهره مندی از کوچکترین خدمات بهداشتی و درمانی می بایست با طی مسافت 40 کیلومتری یا 100 کیلومتری به مرکز استان و یا خلخال مراجعه می کردند ولی امروزه به برکت انقلاب اسلامی پوشش خانه های بهداشت در روستاهای واجد شرایط، بخش دیالیز، استقرار پزشکان متخصص و عمومی در مراکز درمانی و بهداشتی سطح شهر و تکمیل و بهره برداری از بیمارستان 32 تختخوابه گیوی در حال ارائه خدمات به همشهریان است.

2 دستگاه دیالیز در شبکه بهداشت و درمان شهرستان کوثر مستقر شد

در حوزه راهسازی، تکمیل و بهره برداری از راههای مواصلاتی و ارتباطی بین شهری، جاده های اصلی و روستایی که اکثر این راهها آسفالته می باشند؛ در بخش راه های مواصلاتی قبل از انقلاب حتی یک کیلومتر از محورهای ارتباطی در گیوی آسفالته نبوده، اما امروز به برکت انقلاب اسلامی بیش از 200 کیلومتر راه آسفالته در شهرستان کوثر(گیوی) وجود دارد.

نتیجه تصویری برای آسفالت راه در گیوی

قبل از انقلاب اسلامی عملیات نیرورسانی به هیچ کدام از روستاها و شهر ها انجام نیافته و شبکه آب شرب بهداشتی و سالم اجرا نشده بود، به گفته برخی از همشهریان کوثری در مرکز شهر فقط یک موتور برق بود که در ساعت ۲ و ۳ روشن می شد و در ساعت ۱۱شب هم خاموش می شد امام امروزه همه 100 روستای شهرستان کوثر از نعمت برق بهره مند هستند.

گفتنی است مردم گیوی برای گرمایش منازل از چوب و تنورهای سنتی استفاده می کردند و پیدا کردن نفت هم با مشکلات و مشقت فراوان بود که امروزه شهرستان کوثر و برخی از روستا ها از نعمت گاز بهره مند و گاز رسانی برخی از روستاها هم در دست کار قرار  دارد.

قبل از انقلاب کشاورزی به صورت سنتی و برای رفع نیاز خود و خانواده صورت می گرفت که بعد از انقلاب تحول عظیمی در این زمینه انجام گرفته است به طوریکه آبیاری تحت فشار در اراضی پایاب سد های جغناب و لیکوان شهرستان کوثر در حال اجرا بوده و باغداری با هدف کاملا اقتصادی و صادرات به استانها و حتی خارج از کشور از شهرستان صورت می گیرد که برخی از اقلام از جمله میوه برند شهر گیوی"به"، سیب، انگور، زردآلو و ... است.

نتیجه تصویری برای گازرسانی به روستاهای شهرستان کوثر

قبل از انقلاب در شهر گیوی تنها یک یا دو نفر تلویزیون سیاه و سفید داشتند و به سختی کانالی را می گرفتند؛ فلذا به غیر از رادیو هیچ گونه وسایل ارتباط جمعی و ... نبود؛ اما امروزه اکثر روستاها و شهر های کوثر دارای دستگاه دیجیتال، تلفن ثابت، تلفن همراه و اینترنت هستند.

به گزارش کوثرخبر، همه شاخصه های توسعه و برخورداری امکانات تک تک استانها و شهرها به برکت انقلاب اسلامی می باشد؛ شاید در این بین کم لطفی ها و بی مهری هایی از سوی برخی از مسئولین امر در حوزه های متعدد صورت گرفته است ولی نباید این کسور را در کارنامه درخشان انقلاب درج کرد؛ از سویی مهمترین دستاوردهای انقلاب این است که مردم بعد از پیروزی انقلاب احساس عزت، قدرت، صلابت، امنیت و اقتدار دارند، شاخصه هایی که متاسفانه در این برهه از زمان هیچ یک از کشورهای همسایه و ... از آنها بهره مند نیستند.

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد