سرویس: گرمی
کد خبر: 63753
|
14:43 - 1395/11/23
نسخه چاپی

آیین عزاداری ایام فاطمیه در روستای چلک گرمی برگزار شد

 آیین عزاداری ایام فاطمیه در روستای چلک گرمی برگزار شد
مراسم ویژه سوگواری شهادت بانوی دوعالم، حضرت فاطمه زهرا س با شرکت شیفتگان آن حضرت در روستای چلک از توابع بخش مرکزی گرمی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازسیفار، همه ساله به رسم یک سنت دیرینه وطبق یک آیین ویژه، در سالروز وفات حضرت زهرا (س)، روستای چلک شهرستان گرمی پذیرای خیل عاشقان و شیفتگان بانوی مکرم اسلام از جای جای ایران اسلامی است.

 

در این روز اهالی این روستا  با برپا کردن سفره های احسان و نذری و پختن آبگوشت از هزاران نفر پذیرایی می کنند.

 

شرکت کنندگان در این مراسم با سینه زنی و عزاداری در غم فراق از دست رفته آن حضرت اشک ماتم می ریزند.

 

سعیدی از معتمدان روستای چلك در حاشيه اين مراسم گفت: براساس یک سنت دیرینه اهالی روستای چلک، چند روز مانده به ایام فاطمیه، با همکاری و همیاری یکدیگر چندین راس گاو قربانی را خریداری کرده و در نخستین روزهای ایام سوگواری حضرت زهرا س با برپایی سفره های نذر و احسان از عزاداران دختر پیامبر اسلام ص پذیرایی می کنند.

 

وي با بیان اینکه این مراسم نزدیک 35 سال است که در این روستا برگزار می شود،‌ افزود: این مراسم از شکوه خاصی برخوردار است و در این روز مسجد جامع چلک حضور عزاداران کثیری را از نقاط مختلف استان و حتی سایر استانها شاهد می گردد.

 

وی افزود: به خاطر معنویت و حال و هوای خاص مراسم عزاداری ایام فاطمیه در روستای چلک،همه ساله بر خیل عزاداران آن افزوده می گردد.

 

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد