سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 63778
|
10:41 - 1395/11/24
نسخه چاپی

کارشناس آی تی:

ضرورت گنجادن علوم کامپیوتری در سیستم آموزشی پایه در مدارس کشور

ضرورت گنجادن علوم کامپیوتری در سیستم آموزشی پایه در مدارس کشور
کارشناس فناوری اطلاعات گفت: بر کسی پوشیده نیست که اهمیت علم کامپیوتر به عنوان نمود اصلی فناوری اطلاعات و ارتباطات در جهان امرزی یکی از ضروریات توسعه و پیشرفت بشر است؛ بر همین اساس لازم است این علوم به عنوان سیستم آموزشی پایه در مدارس کشورمان نیز تدریس شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازکوثرخبر، طاهر جعفری اظهار کرد: در دنیای مدرن امروز تسلط و آشنایی با نحوه کار با سیستم های کامپیوتری به عنوان یک سطح سواد مطلوب در جامعه شناخته می شود که اگر کسی آن را نداشته باشد باید بهای عدم آشنایی با دنیای کامپیوتر در زندگی روزمره خویش با مراجعه به کافی نت ها، درخواست های الکترونیکی و موارد دیگر بپردازد.

وی ادامه داد: جهان کنونی علم ارتباطات است به گونه ای که عصر حاضر به عنوان انقلاب ارتباطات و اطلاعات نام گرفته است؛ در واقع تمامی کار های روزمره ی انسان با سیستم های ارتباطی نوین و فناوری اطلاعات گره خورده است لذا اهمیت علم کامپیوتر به عنوان نمود اصلی فناوری اطلاعات و ارتباطات بر کسی پوشیده نیست.

کارشناس فناوری اطلاعات ابراز کرد: بنابراین باید زیرساخت های لازم برای آموزش و کاربرد علم کامپیوتر به عنوان یک سیستم آموزشی پایه از همان بدو ورود نسل های بعدی به جامعه در مدارس کشور نهادینه شود.

جعفری اضافه کرد: نکته ی بسیار مهمی که باید به آن توجه داشت این است که استفاده از کامپیوتر به عنوان نماد فناوری اطلاعات و ارتباطات به سطح سواد کلی جامعه تبدیل شود اما مهم تر از آن مدیریت یا هدایت برنامه های کامپیوتری است که روزمره با آن سروکار داریم یعنی کودکان و نوجوانانی که در حال تحصیل می باشند باید علم و دانش کامپیوتری از جمله کاربرد تکمیلی از برنامه ها و سیستم عامل، برنامه نویسی یا کدنویسی در کامپیوتر یا تولید و تجزیه یک نرم افزار یا سخت افزار را از همان سنین پایین فرا بگیرند.

این کارشناس فضای مجازی خاطر نشان کرد: خانواده ها به عنوان مشوق اصلی کودکان باید این مهم را در یابند از طرف دیگر دروس مرتبط با برنامه نویسی بخصوص زبان لاتین می بایست بیش از پیبش در چارت درسی محصلین ابتدایی و متوسطه گنجانده شود؛ چرا که هم اکنون با توجه به تجربیات و آمار عنوان شده کمتر دانش آموزی هستند که به علت عدم کاربرد صحیح از زبان های خارجی به هنگام تحصیل دچار مشکل شده اند.

جعفری با اشاره به اینکه هدف بیان اهمیت علم کامپیوتر می باشد گفت: با توجه به قدرت یادگیری و خلاقیت ذهنی در سنین پایین، باید خانواده ها را متقاعد کرد که فرزندان خود را به یادگیری علوم کامپیوتری، کاربا نرم افزار ها و برنامه نویسی تشویق کنند و از سوی دیگر مسئولین مرتبط با نظام آموزشی می بایست به اهمیت علم کامپیوتر به عنوان یک علم ابداعی پی برده و فقط روی استفاده از کامپیوتر تأکید نداشته باشند بلکه از همان کودکی به دانش آموزان دنیای برنامه نویسی و مدیریت برنامه ها را در کامپیوتر آموزش دهند.

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد