سرویس: اقتصادی
کد خبر: 63935
|
14:25 - 1395/11/27
نسخه چاپی

فرماندار گرمی:

محور توسعه گرمی مغان بر پایه کشاورزی است

محور توسعه گرمی مغان بر پایه کشاورزی است
فرماندار گرمی گفت: بی شک محور توسعه گرمی مغان بر پایه کشاورزی است و برنامه ما نیز عمدتا حول این محور است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازسیفار،دهه فجر امسال با حضور استاندار اردبیل از ۳۹ پروژه با بیش از ۳۷ میلیارد ریال اعتبار رونمایی شد، اما عموم مردم از این طرح ها مطلع نیستند. به همین بابت به سراغ ابراهیم امامی فرماندار گرمی مغان رفتیم تا از جزئیات این طرح ها مطلع شویم:

در مورد فعالیت های عمرانی که انجام شده است توضیح دهید؟سالجاری ۳۹ طرح و پروژه در این شهرستان افتتاح شد که جمعا نزدیک به ۳۷۵ میلیارد ریال اعتبار برای آن ها هزینه شده است. عمده این پروژه ها در بخش تأمین آب شرب و گاز بوده است و سایر پروژه ها به صورت جزئی و عمران و خدماتی بوده است. علاوه بر این در حوزه پروژه های برق رسانی شامل روشنایی معابر ، پست هوایی و تعویض کابل خودنگهدار که به طول ۵۶ کیلومتر انجام شده است، نزدیک به ۵۴ میلیارد ریال اعتبار هزینه شه است. همچنین مجموع پروژه های دهیاری های شهرستان بیش از ۵۰ طرح کوچک و متوسط بوده که بیش از ۲۱ میلیارد ریال برای این منظور اعتبار هزینه شده است.

در حوزه تأمین آب شرب پایدار برای روستائیان چه اقداماتی انجام شده است؟خوشبختانه در حوزه آبرسانی دولت تدبیر و امید حرکت خوب و بزرگی در این شهرستان انجام داده است که نمونه آن پروژه آبرسانی به بخش موران بود که با دست استاندار دهه فجر امسال افتتاح شد. این طرح که بیش از ۹۰ میلیارد ریال اعتبار برای آن صرف شده بود، زمینه بهره مندی ۲۷ روستای مهم شهرستان را که از این نعمت بی بهره بودند فراهم می کنند. با اتمام مجتمع آبرسانی شهید بالازاده که اکنون در حال انجام است، همه روستاهای بخش مرزی و محروم موران از آب شرب پایدار که از تصفیه خانه شهر گرمی تأمین می شود، برخوردار خواهند شد.

در بخش گازرسانی به روستاهای شهرستان به چه پیشرفت هایی دست یافته اید؟با سیاست دولت تدبیر تعداد روستاهای گاز دار این شهرستان در سال ۹۲ که به ۲۵ نمی رسید، اکنون به ۱۶۲ روستای برخوردار از نعمت گاز دار رسیده است. با برنامه ریزی انجام شده تا پایان سال آتی روستایی بدون نعمت گاز در این شهرستان نخواهیم داشت. در دهه فجر امسال گاز رسانی به ۲۴ روستای شهرستان در قالب ۶ خط طرح با مبلغ ۳۷ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

توسعه آموزش در این شهرستان تا چه حدی و اقدامات انجام شده در این زمینه را توضیح دهید؟در بخش آموزش با توجه به اینکه شهرستان گرمی مهد پرورش نخبگان علمی متعددی که در گوشه و کنار کشور می درخشند، در شورای آموزش و پرورش مطرح کردیم بجای توجه به کمیت، کیفیت آموزشی و کسب حداکثری در کنکور سراسری در دستور کار باشد. همچنین ایجاد اردوگاه ویژه آموزشی یکی از برنامه های ما در این شهرستان است که در این زمینه طی هماهنگی و رایزنی هایی که با مدیرکل آموزش و پرورش داشتیم، با اختصاص زمین مناسب این امکان برای اولین بار در استان در شهرستان گرمی مغتن فراهم خواهد شد.

در حوزه درمان و بهداشت گرمی مغان چه برنامه های انجام شده و خواهد شد؟گرمی مغان در حوزه بهداشت و درمان ضعف های اساسی و زیرساختی دارد و بر همین اساس از همان ابتدای حضور در این شهرستان، اقدامات اساسی برای تأمین تجهیزات و نیروی انسانی انجام داده ایم. اختصاص دستگاه ویژه رادیولوژی پیشرفته، نوسازی دستگاه های دیابت، اختصاص دستگاه سونوگرافی، راه اندازی درمانگاه تخصصی در مرکز شهر و حضور چند متخصص در شهرستان از جمله برنامه هایی که در حوزه درمان انجام شده است. در حوزه بهداشت نیز بیشتر مراکز بهداشتی بهسازی شده و در نظر داریم ۵ خانه بهداشت جدید نیز در روستاهای مورد نیاز شهرستان احداث کنیم.

برای توسعه بخش کشاورزی شهرستان چه برنامه ای دارید؟بی شک محور توسعه گرمی مغان بر پایه کشاورزی است و برنامه ما نیز عمدتا حول این محور است.

وضعیت نامناسب راه های شهرستان نیز یکی از درخواست های اهالی است. در این زمینه توضیح دهید؟با توجه به وضعیت اسفناک جاده های ارتباطی نزدیک به بیش از ۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات شهرستان به این منظور اختصاص یافته است. اما به دلیل گستردگی مشکلات کفاف امور را نمی دهد و لازم است اعتبار ملی برای پروژه های راهسازی در نظر گرفته شود. با این حال آسفالت ۸ کیلومتر از راه گرمی به انگوت، ۷ کیلومتر از راه گرمی به موران و ۶ کیلومتر از جاده قدیم گرمی به اردبیل به زودی آسفالت ریزی خواهد شد.

حمایت از سرمایه گذاران در این شهرستان تا چه اندازه موفقیت آمیز بوده است؟بی شک پیرو اهداف اصلی دولت تدبیر و امید، حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی در اولویت کاری ما بوده و در این حوزه نیز حرکت های خوبی انجام شده است. تاکنون تنها برای شیرآلات قهرمان بعنوان شهرک صنعتی خصوصی، بیش از ۸۰ میلیارد ریال اعتبار جهت تأمین زیرساخت های آن هزینه شده است.

* گفتگو از علی قاسمیان

 

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد