سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 63985
|
14:15 - 1395/11/29
نسخه چاپی

انتقاد امام جمعه اردبیل از حضور برخی مسئولین در منزل سفیر سوئد

انتقاد امام جمعه اردبیل از حضور برخی مسئولین در منزل سفیر سوئد
امام جمعه اردبیل در خطبه های نماز جمعه، از حضور برخی مقامات بلند پایه و سیاسی در مراسم غیر شرعی و گناه منزل سفیر سوئد به شدت انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های این هفته نماز جمعه از حضور بعضی از مسئولین در منزل بعضی از سفرای خارجی در حالی که حدود شرعی توسط افراد رعایت نشده بود گلایه و آن را موجب زوال شعارهای دینی و هیبت گناه دانست.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از خطبه ها حاکمیت و رهبر و ریاست صالح را بزرگترین حق ملت دانست و گفت: این حق در کشوری مثل آمریکا که بر امنیت، اقتصاد و فرهنگ دنیا تاثیر شگرفی دارد بسیار مهم است.

وی ادامه داد: دنیا از این جهت در بحران است و آمریکا بحرانی تر؛ چون سه عنصر ثروت، فریب رسانه ای و قدرت یعنی زر و زور و تزویر دنیا را از جهت رهبریت صالح به مرز بحران رسانده است.

امام جمعه اردبیل با یادآوری سخنان جیمی کارتر رئیس جمهور اسبق آمریکا گفت: "در آمریکا مردم هیچ سهمی از قدرت ندارند، نیاز نامزدهای ریاست جمهوری این کشور به دست کم دویست میلیون دلار برای تبلیغات، حاکی از آن است که این کشور از مسیر دموکراسی به حکومت ثروتمندان (الیگارشی) در حال تغییر است."

کارتر ادامه می دهد "با توجه به دورنمای سیاسی حاضر در آمریکا و اینکه هر نامزد به پشتوانه مالی عظیمی نیازمند است بسیاری از مردم قادر به کاندیدا شدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیستند در حال حاضر به جای دموکراسی به یک کشور تحت حکومت ثروتمندان تبدیل شده ایم و به نظرم این بدترین آسیب به استانداردهای اخلاقی سیستم سیاسی آمریکا است که در تمام طول عمر خود شاهد آن بوده ام."

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با تبیین فرمایش مقام معظم رهبری که "ما بدهکار تشکر به اوباما نیستیم و از ترامپ بخاطر ارائه ماهیت واقعی آمریکا تشکر می کنیم" گفت: ترامپ که سرنوشت اقتصاد، امنیت و فرهنگ دنیا را به دست گرفته نمادی از واقع گرایی آمریکا و برخاسته از واقعیت های موجود در این کشور است.

وی ادامه داد: ترامپ اعترافات بسیار خوبی دارد. می گوید "ما 6 تریلیون دلار در خاورمیانه هزینه کرده ایم که با آن می توانستیم کشور خود را دوباره بازسازی کنیم." این سرمایه گذاری سنگینی که از طرف آمریکا صورت گرفته و مشابه آن از طرف کشورهای بازیگر در عرصه بین الملل هزینه می شود نشان می دهد که یک کشور برای حفظ امنیت خود باید در خارج از مرزهای خود دشمن را زمین گیر کند.

آیت الله عاملی در پایان گفت: دست داعشی ها و تکفیری ها که ایران را مقصد اصلی خود معرفی می کنند زمانی به ایران خواهد رسید که کشور ما در خارج از مرزها آنها را مدیریت و منکوب کند و شبهه افکنی در این باب هجمه مستقیم به ارکان امنیت داخل ایران است و ملت ما باید با هوشیاری تمام، به ریشه، منبع و خاستگاه و محل طراحی این شبهات توجه داشته باشد.

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد