سرویس: گرمی
کد خبر: 63989
|
14:41 - 1395/11/29
نسخه چاپی

رییس اداره هواشناسی گرمی اعلام کرد؛

ارتفاع برف در گرمی به 15 سانتی‌متر رسید/ 151میلیمتر بارش در سال زراعی جاری در گرمی

ارتفاع برف در گرمی به 15 سانتی‌متر رسید/ 151میلیمتر بارش در سال زراعی جاری در گرمی
رییس اداره هواشناسی گرمی گفت: ارتفاع برف در گرمی به 15 سانتی‌متر رسیده و در سال زراعی جاری تا کنون 151 میلیمتر بارش در این شهرستان رخ داده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،سیدعیسی خانکشی‌زاده، رییس اداره هواشناسی گرمی در گفتگو با خبرنگارسیفاراظهار کرد: مجموع بارندگی ایستگاه هواشناسی سینوپتیک گرمی از ابتدای سال زراعی امسال تاکنون به میزان 151 میلیمتر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه بارندگی دراز مدت 9 درصد افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: میزان بارندگی در ماه جاری تاکنون 36 میلی‌متر بوده که نسبت به بهمن سال گذشته 15.4 میلیمتر و نسبت به میانگین دراز مدت بهمن‌ماه 14.2 میلیمتر افزایش نشان می‌دهد.

کارشناس هواشناسی ادامه داد: میزان بارندگی حاصل فعالیت سامانه‌های بارشی از روز جمعه هفته گذشته تا کنون 19.4 میلیمتر می‌باشد و ارتفاع کل برف نیز هم اکنون 15 سانتیمتر است.

خانکشی‌زاده با بیان اینکه دمای فعلی گرمی یک درجه زیر صفر است؛ گفت: کمینه دمای هوای صبح امروز جمعه در گرمی به 6 - درجه سلسیوس کاهش یافته بود که نسبت به دیروز در همین ساعت 5 درجه سردتر شده است.

وی ادامه داد: میزان بارندگی حاصل از فعالیت موج جدید که از دیشب آغاز شده است؛ به 1.6 میلیمتر رسیده و هم اکنون نیز بارش برف و کولاک در جریان است.

وی بیان کرد: پیش بینی شده است با خروج سامانه بارشی اخیر با حاکمیت زبانه پرفشار در منطقه شاهد کاهش محسوس دما بویژه در جمعه شب و اوایل صبح شنبه خواهیم بود و رخداد بارش‌های پراکنده و کولاک در برخی مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

انتهاي پيام/

 

 

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد