سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 64052
|
20:19 - 1395/11/30
نسخه چاپی

سخنگوی سفارت جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان:

تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان باید حفظ شود/ رفراندوم قره‌باغ را به رسمیت نمی‌شناسیم

تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان باید حفظ شود/ رفراندوم قره‌باغ را به رسمیت نمی‌شناسیم
سخنگوی سفارت جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان گفت: ایران از هرگونه اقدامی که باعث عدم برقراری صلح و امنیت شده و تمامیت ارضی کشورها را در معرض مخاطره قرار دهد، حمایت نمی‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازارس تبار،محمد نجفی، سخنگوی سفارت جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان در ارتباط با همه پرسی قانون اساسی در جمهوری خودخوانده قره باغ به خبرگزاری “APA”اعلام کرد: موضع اصولی ایران درمورد تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان و در قبال مناقشه قره باغ کاملا شفاف می‌باشد. ایران خواهان حل مناقشه قره باغ در چارچوب قوانین بین الملل و تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان است.
وی ادامه داد: ایران “قره باغ کوهستانی” را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت نمی‌شناسد و از این رو رفراندوم صورت گرفته در آنجا و نیز هر اقدامی که سبب تهدید صلح و امنیت منطقه باشد را قبول نداشته و امیدوار است این مسئله هر چه سریع‌تر حل شده و امنیت و ثبات در منطقه حاکم شود.
لازم به ذکر است که قره باغ کوهستانی و هفت منطقه اطراف آن از زمان برقراری آتش بس در سال ۱۹۹۴ بین دو کشور آذرباجان و ارمنستان تحت اشغال نیروهای ارمنی بوده و ارمنستان خروج از هفت منطقه اطراف قره باغ کوهستانی را منوط به رسمیت شناخته شدن جمهوری خود خوانده قره باغ از سوی جمهوری آذربایجان کرده است.
در چند روز گذشته خبرهایی مبنی بر برگزاری همه پرسی قانون اساسی در قره باغ از سوی دولت ارمنستان درصدر اخبار رسانه‌های آذربایجان بوده است و سران جمهوری آذربایجان این همه پرسی را برای تغییر ساختار هیئت حاکم در قره باغ از سوی ارمنستان و تقویت موضع آنها در مذاکرات مربوط به حل مناقشه قلمداد نموده‌اند.پ
هم چنین دولت ارمنستان نیز که از سال ۱۹۹۴ با بسته شدن مرزهایش از سوی ترکیه و آذربایجان در بن بست اقتصادی قرار گرفته است، نگران ایجاد شکاف بین ارامنه قره باغ و ارمنستان بوده و اقداماتی در جهت تقویت موقعیت خود در این منطقه انجام داده است.

 

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد