سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 64103
|
10:39 - 1395/12/02
نسخه چاپی

آسیب شناسی "نَه" جوانان کوثری به ورزش/ قلیان سراهایی که هر روز پُر رونق می‌شوند

 آسیب شناسی "نَه" جوانان کوثری به ورزش/ قلیان سراهایی که هر روز پُر رونق می‌شوند
با وجود امکانات، زیرساخت و سرانه ورزشی متناسب با جمعیت شهرستان کوثر، جوانان کوثری همچنان از سالن های ورزشی فراری اند؛ این درحالی است که قلیان سراها به برکت وجود همین جوانان روز به روز پُر رونق تر می شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازکوثرخبر، وقتی صحبت از مریضی، بیماری، افزایش ناهنجاری و ... پیش می آید و در این میان پای در و دل کارشناسان می نشینیم، اولین موضوعی که به آن اشاره می کنند، ضرورت افزایش فرهنگ عمومی و توجه بیش از پیش خانواده ها به امر ورزش است اما آیا تنها پیشنهاد دادن و سوق دادن خانواده ها به سمت ورزش کافی است؟

قطعا جواب منفی است به هر حال روی آوردن جوانان به ورزش نیازمند یک سری از زیرساخت های اولیه است؛ سرانه و زیرساخت ورزشی از جمله عواملی مهم در تشویق کردن جوانان برای روی آوردن بیش از پیش به ورزش و سلامتی است.

اما آیا زیرساخت کافی و یا بیشتر، ناهنجاری های جامعه را بهبود خواهد بخشید؛ متاسفانه جواب این سوال هم منفی است.

کافی است سری به سالن‌های ورزشی شهرستان کوثر بزنید، رختکن‌های خالی از بازیکن و جمعیتی اندک در ساعات پایان روز اولین سوالی است که توجه شما را به خود جلب خواهد کرد.

خوشبختانه سرانه و زیرساخت ورزشی شهر گیوی متناسب با جمعیت یا شاید هم بیشتر از حد مجاز این شهر 7 هزار و 500 نفری باشد.

7 سالن ورزشی آماده و 2 سالن نیمه کاره در سطح شهر گیوی به عنوان سرانه و زیرساخت ورزشی در خدمات رسانی به جوانان مهیا شده و 2 سالن آماده دیگر در منطقه بخش فیروز و یک سالن نیمه کاره در روستای سنگ آباد نیز جزو سرانه های ورزشی این شهرستان هستند.

اما همانطور که اشاره شد متقاضی اندکی برای استفاده از سالن های ورزشی در طول شبانه روز وجود دارند که از این زیرساخت ها استفاده کنند؛ جوانان که متقاضی اصلی این زیرساخت ها و سرانه های ورزشی باید باشند بی تفاوت از کنار ورزش گذشته و در قهوه خانه ها و قلیان سراها اوقات فراغت خود را پر می کنند.

این درحالی است که در یک دهه گذشته همه سالن های ورزشی شهرستان کوثر مملو از جوانان بوده و زمین چمن منطقه 1 و 2 شهری گیوی هر روز میزبان حریف های استانی و ... بود.

بی توجه به ورزش در 2 سال اخیر بین جوانان تا حدی بوده است که تنها یک تیم از مناطق 1 و 2 شهری برای مسابقات جام رمضان اعلام آمادگی کرد و برای بازی در جام شهرستان خلخال و استان پیش قدم شد؛ درحالی که پیشتر مناطق 1 و 2 شهری میزبان و میهمان بسیاری از تیم ها و فوتسالیست های شهرستانی و استانی بودند.

به گزارش کوثرخبر، تنها وجود سرانه ورزشی، خصوصی سازی، تشکیل هیات های ورزشی یا افزایش تعداد هیات ها برای موثر عمل کردن در حوزه ورزش و جوانان از سوی مسئولان یا دوست داران ورزش کافی نیست، بلکه می بایست موقعیتی متناسب با شرایط فعلی اقشار متعدد جامعه بخصوص جوانان مهیا شود تا حداقل جوانان هر روز یک ساعت از سرانه ورزشی شهرستان استفاده بهینه بکنند.

پای کار آوردن جوانان و دوستداران ورزش از جمله اولویت های "اداره ورزش و جوانان است؛ اما متاسفانه بیکاری، اعتیاد، طلاق، وجود شبکه های اجتماعی، رکود در بازار، تورم، تحریم و تهدید های اقتصادی، عدم توسعه یافتگی در منطقه، رشد قارچ قونه قهوه خانه ها و قلیان سراها، محرومیت بیش از پیش و در نهایت مهاجرت از جمله عواملی است که ظاهراً این امکان را از مسئولین گرفته است.

مردم و مسئولین می بایست این مهم را بیش از پیش با اهمیتی وافر نسبت به سرانه ورزشی در پیگیری های خود و در حوزه ورزش و جوانان انجام دهند.

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد