سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 64132
|
11:16 - 1395/12/03
نسخه چاپی

کارشناس اقتصاد مقاومتی کوثر تشریح کرد؛

احیای دوباره روستاها با راه اندازی کارگاه های کوچک و زود بازده/ واردات بی رویه مانع کارکرد اقتصاد مقاومتی است

احیای دوباره روستاها با راه اندازی کارگاه های کوچک و زود بازده/ واردات بی رویه مانع کارکرد اقتصاد مقاومتی است
کارشناس اقتصاد مقاومتی در کوثر، با راه اندازی کارگاه های کوچک و زودبازده طی پروسه ای در حوزه صنایع تبدیلی می توان مهاجرتی که هم اکنون اکثر روستاهای شهرستان کوثر را خالی از سکنه کرده است را باری دیگر آباد و اشتغالی متناسب با آن روستا را احیا کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازکوثرخبر،میلاد عسگری اظهار کرد: با توجه به وضعیت موجود کشور و رکود در کارگاه ها و کارخانه ها و همینطور واردات بی رویه در حوزه های متعدد و در پی آن بیکاری که برای کارگران داخلی به ارمغان آمده است؛ ضرورت دارد با اتکا به نقش مهم و اساسی اقتصاد مقاومتی در حوزه های متعدد و متناسب با مناطق در جای جای ایران اسلامی تولیدی داخلی و همنطور محصولی صادراتی را بدون اتکا به نیروهای خارجی با قوت نیروی کار داخلی فراهم سازیم.

وی ادامه داد: بهره وری در حوزه اقتصادی، اجتماعی، کشاورزی، گردشگری، معدنی، صنعتی و ... که بحمدالله در نقاط متعدد کشورمان فراهم است با به کارگیری نیروهای متعدد و متخصص بومی می توان باری دیگر اقتصاد مناطق را در دست گرفت.

کارشناس اقتصاد مقاومتی با اشاره به اشتغال متناسب هر منطقه در عرصه های مختلف توانمندی های آن منطقه را موثرترین راهکار بهره وری در اشتغال و جلوگیری از مهاجرت عنوان کرد و گفت: با ارتقاء بخش های کشاورزی، صنعتی، دامداری، گردشگری و ... در مناطق شناسایی شده می توان اقتصاد آن منطقه را رقم زد؛ این بر گرفته از ارکان تولید در حوزه اقتصاد مقاوتی است که ملزومات آن توجه به داشته های هر منطقه و متناسب با ایده های نوین است.

عسگری خاطر نشان کرد: همانطور که اشاره شد وضعیت موجود اقتصادی در کشور همه معادلات اقتصاد و ... را بر هم زده و چاره ای جز اتکا به اندوخته ها و داشته های خود نیست، داشته هایی که با اقتصاد مقاومتی موجودیت پیدا می کند و می بایست در هر زمینه های احیا شود.

وی افزود: صنایع تبدیلی جزو  زیر شاخه های اقتصاد مقاومتی بوده و می توان این امر را متناسب با هر منطقه ای عملیاتی کرد.

رئیس کارگروه اقتصاد مقاومتی سپاه کوثر اضافه کرد: شهرستان کوثر از هیچ موقعیت اقتصادی، صنعتی و گردشگری بهره مند نیست؛ گرچه شاید زیرساختی برای ارتقا و تقویت آن موجود است ولی ناکارآمدی در بخش های مختلف این موقعیت را از مطقه سلب کرده است؛ این در حوزه باغداری، کشاورزی، دامداری و دامپروری در سطح استان حرفی برای گفتن دارد؛ صنایع تبدیلی در هر یک از حوزه های مذکور می تواند کاربردی تر عمل کرده و احیایی دوباره در عرصه اقتصاد را برای اهالی روستاها و خود شهر گیوی نیز به ارمغان بیاورد.

عسگری با بیان اینکه کارگاههای کوچک در توسعه اقتصاد نقش آفرین هستند، افزود: در این راستا محورهای اشتغال و نوع شغل برای شهرستان کوثر طراحی کردیم که به کمک ایجاد کارگاههای کوچک و زودبازده عملیاتی خواهند شد.

وی اظهار داشت: یکی از مسئولیت های ما توسعه دانش کشاورزی در امر کاهش ضایعات می باشد؛ برای مثال در حال حاضر در تولید و مصرف محصول "به"، سیب، آلبالو، گیلاس، زردآلو با درصدهای قابل توجهی ضایعات مواجه هستیم.

عسگری با بیان اینکه توسعه ی صنایع تبدیلی و بسته بندی، ضایعات محصولات را به حداقل می رساند؛ گفت: احداث کارگاههای کوچک در حوزه هایی مانند خشک کن، پودرکن، ترشیجات، شوریجات، فرآوری، شربت و مربا، ریسندگی و بافندگی، فراورده های لبنی مانند شیر، پنیر، کره، ماست و ... در اولویت توجهات قرار دارد و بی شک می تواند اشتغال خانواده ها را در روستاها و مرکز شهر نیز تامین کند.

کارشناس اقتصاد مقاومتی تاکید کرد: بستر کارگاههای کوچک، روستاها بوده و برای احیای روستا و همچنین افزایش راندمان کاری، چاره ای جز راه اندازی کارگاههای کوچک نداریم.

وی در پایان با اشاره به اعتبارات در نظر گرفته شده برای راه اندازی صنایع تبدیلی در شهرستان اظهار داشت: در این خصوص لازم است کارگروه های اقتصاد مقاوتی، ادارات و مسئولین امر شهرستان کوثر نیز برای گام برداشتن در این مسیر اقتصادی حداقل مهاجرت و بیکاری را در سطح روستاها ریشه کن کنند و با در نظر گرفن وام های کم بهره برای متقاضیان کسب و کار آنها را برای زندگی دوباره در روستاها با اشتغال مناسب سوق دهند.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد