سرویس: وبگردی
کد خبر: 64152
|
14:00 - 1395/12/03
نسخه چاپی

سبلانه گزارش می‌کند؛

تعطیلات زمستانی مدارس در اردبیل و نگرانی خانواده‌ها از افت تحصیلی دانش‌آموزان

تعطیلات زمستانی مدارس در اردبیل و نگرانی خانواده‌ها از افت تحصیلی دانش‌آموزان
از اول مهر تاکنون برخی از دانش آموزان اردبیل 25 روز تعطیلی داشته اند که افزایش ناخواسته تعداد تعطیلی‌ها نگرانی‌هایی را در بین مردم به همراه داشته و منتقدان به تعطیلی های بی حساب و کتاب اعتقاد دارند برای اینکه در آینده کاسه چه کنم دستمان نگیریم باید که هرچه سریعتر فکری برای جبران عقب ماندگی درسی دانش آموزان کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، خیلی‎ها زمستان و پاییز امسال، مکرر با شماره 2880 تماس گرفتند تا از تعطیل شدن یا نشدن مدارس خبر بگیرند این در حالیست که طبق اعلام مدیر کل آموزش و پرورش اردبیل تعداد تعطیلات دانش آموزان اردبیلی بیشتر از سایرین بوده و 10 درصدی هم افزایش یافته است.

طبق شواهد و قراین از 185 روز اسمی که دانش‌آموزان در سال تحصیلی باید سر کلاس بروند، عملا دانش‎آموزان روزهای کمتری به مدرسه می‌روند و تعطیلات ناخواسته حتی روزهای آموزشی مدارس را به 150روز کاهش می دهد، موردی که در استان اردبیل هم با بارش سنگین برف رخ می دهد و بعضا شاهد تعطیلی متوالی بیش از یک هفته ای هستیم.

از اول مهر تاکنون برخی از دانش آموزان اردبیل 25 روز تعطیلی داشته اند که افزایش ناخواسته تعداد تعطیلی‌ها نگرانی‌هایی را در جامعه به همراه داشته و منتقدان به تعطیلی های بی حساب وکتاب اعتقاد دارند برای اینکه در آینده کاسه چه کنم دستمان نگیریم باید که هرچه سریعتر فکری برای جبران عقب ماندگی درسی دانش آموزان اردبیل شود تا در آینده شاهد افت تحصیلی در این استان نباشیم.

کارشناسان معتقدند چون در برنامه درسی زمان آموزش وجود دارد که اهداف درس، شاخص تعداد روزها و ساعات آموزشی در هفته را مشخص می کند، تعطیلی های مکرر فرآیند تعلیم و آموزش به دانش‌آموزان را فشرده تر و به سنگین تر شدن تکالیف دانش آموزان منجر خواهد شد.

در چنین شرایطی معلمان مجبورند مطالب را در مدت زمان کمتر و به صورت فشرده به دانش‌آموزان تدریس کنند و دانش آموزان هر روز با استرس، وقت بیشتری را برای انجام تکالیفشان صرف کنند که در این حالت عمق یادگیری دانش‌آموزان زیر سوال می‌رود در عین حالی که فکر کردن دانش آموزان به نمره، به اعتماد به نفس، مهارت های اجتماعی دانش آموزان هم لطمه  وارد می کند.

برخی از والدین که معتقد به مشخص شدن معیارهای تعطیلی مدارس هستند، از هزینه‌هایی گله دارند که تعطیلی های مکرر بر اقتصاد خانواده وارد می آورد این عده از والدین دانش‌آموزان مجبورند برای جبران عقب ماندگی یادگیری دانش آموزان به دلیل تعطیلات مکرر یا معلم خصوص برای فرزندان خود بگیرند  و یا در کلاس‌ها‌ی تقویتی مدارس ثبت نام کنند که این وضعیت در این تنگنای اقتصادی  بار مالی بر دوش خانواده ها گذاشته است.

تعطیل شدن مدارس به دلیل برودت دما و بارش سنگین برف تصمیمی است که مسئولان به منظور مراقبت از سلامت دانش‌آموزان کشورمان اتخاذ کرده و در آینده نیز خواهند کرد، احمد ناصری در دوم اسفند 95، آیین تجلیل از مدیران مدارس مجری برنامه تعالی مدیریت مدرسه در سال فدک اردبیل با تاکید بر اینکه تعطیلی مدارس اردبیل 10 درصد افزایش  یافته،اذعان کرد:  مدیران مدارس برای جبران درس های عقب افتاده دانش آموزان به خاطر تعطیلی مدارس به علت شرایط نامساعد جوی در استان برنامه ریزی کنند.

به گفته وی مدیران مدارس اختیار کامل دارند با هماهنگی معلمان نسبت به برگزاری کلاس های جبرانی برای دانش آموزان اقدام کنند.

 در چند روز اخیر لایحه اصلاح تقویم آموزشی مدارس به تصویب هیات وزیران رسیده و تقدیم مجلس شده است.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد