سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 64191
|
12:16 - 1395/12/04
نسخه چاپی

با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبيل؛

مسجد جامع شهر تازه كند افتتاح شد + تصاویر

مسجد جامع شهر تازه كند افتتاح شد + تصاویر
در آئینی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبيل مسجد جامع شهر تازه كند افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازآران مغان، با حضور آیت الله سید حسن عاملي نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبيل، حجت الاسلام رشادي امام جمعه پارس آباد، صمدي فرماندار و جمعی از مسئولین شهرستاني مسجد جامع شهر تازه كند افتتاح شد.

نماينده ولی‌فقيه در استان و امام‌جمعه اردبيل در مراسم افتتاح اين مسجد با بيان اين‌كه از صدر اسلام تاكنون در مساجد برنامه‌های تربيتی دينی و مذهبی به شكل گسترده انجام می‌شد، اظهار داشت: امروز نيز شايسته است كاركرد مساجد مورد توجه و دقت نظر قرار گيرد تا بتوانيم مبانی اصلی و حقيقی اين مكان مقدس را حفظ و احيا كنيم.

آيت الله سيد حسن عاملی مسجد را سنگری مستحكم در برابر دسيسه‌ها و فتنه‌انگيزی‌های دشمنان اعلام و تصريح كرد: دشمنان ما به دليل كاركرد مساجد از چنين فضاهايی ترس و واهمه دارند و هرگز حاضر نيستند خود را در معرض مقابله و مواجه با چنين اماكنی قرار دهند.

وی تاثيرگذاری مسجد را يك تاثيرگذاری حقيقی برشمرد و افزود: اگر امروز در كشورهای غربی و اروپايی اقدام به تخريب مسجد می‌كنند به دليل آن است كه از حقيقت پيام مسجد و كاركرد حقيقی آن آگاه بوده و اين بزرگترين ترس و واهمه برای آنهاست.

امام جمعه اردبيل با بيان اينكه مساجد می‌توانند در جذب و جلب جوانان موفق عمل كرده و يك تربيت حقيقی را برای نسل آينده رقم بزنند، گفت: خدا را شاكريم كه امروز در فضای پر از معنویت در شهر تازه كند مسجدی افتتاح شد که منشا خیرات و برکات معنوی و هدایت بسیاری برای مردم است.

امام جمعه اردبيل با قدردانی از همت اهالی در ساخت مسجد جامع خاطرنشان كرد: مساجد ما بايد پر رونق‌تر از گذشته به فعاليت‌های خود ادامه دهد تا مبادا در اثر بی‌توجهی به اين اماكن دشمن از غفلت‌ها استفاده كرده و بخواهد ضربه‌ای را به نظام و ملت ما وارد كند.

عاملی همچنين بر ضرورت خدمت رساني مردم اين منطقه مرزي تاكيد و خواستار تغيير نام شهر تازه كند شد و گفت: انتخاب نام تازه كند در خور اين شهر نيست؛ زيرا كه اين نام مربوط به زماني بود كه تازه كند شهري نوپا و توسعه نيافته بود، اما امروز در عين حال كه جمعيت اين شهر افزايش چشمگيري، از سويي هم بر عمران و آباداني آن طي سالهاي اخير افزوده شده و لذا اعتقادم بر اين است كه نام اين شهر بايستي تغيير پيدا كند.

در اين مراسم، حجت الاسلام پرويز احمدي روحاني مستقر در شهر تازه كند نيز گفت: مسجد جامع تازه كند 640 متر زير بنا و 1170 متر مساحت دارد كه با همت اهالي شهر تازه كند ساخته شد.

وي با بيان اينكه عمليات ساخت اين مسجد 13 ماه بطول انجاميد، افزود: براي ساخت اين مسجد بيش از 361 ميليون تومان هزينه شده است و با اينكه از ساير ادارات و نهادها براي ساخت اين مسجد درخواست كمك كرده بوديم اما بدون دريافت ريالي از آنها، تمام هزينه ساخت آن توسط اهالي شهر تازه كند تامين شد و در اين ميان تنها اداره اوقاف 760 هزار تومان كمك كرد.

احمدي خاطرنشان كرد: اين مسجد 16 ميليون تومان بدهي دارد و در همين جا از فرماندار و همه مسوولان انتظار داريم براي كمك به رداخت بدهي اين مسجد همت كنند.

وي همچنين عدم استقرار ادارات، بانكها و دادگستري را از مشكلات پيش روي مردم شهر تازه كند دانست.

در این مراسم معنوی كه بخشدار، اهالی و ائمه جماعات، هیئت امنا مساجد شهر تازه كند نيز حضور داشتند پس از افتتاح این مسجد، نماز مغرب و عشاء نیز با حضور پر شور نمازگزاران تازه كندي به امامت آیت الله عاملی اقامه شد.

 

///

///

///

///

///

///

///

///

///

///

///

///

///

///

///

///

///

///

///

انتهای پیام/

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد