سرویس: اردبیل
کد خبر: 64234
|
12:24 - 1395/12/05
نسخه چاپی

کارشناس مرکز مشاوره آرامش؛

لجبازی در امر ازدواج منجر به طرد شدن از سوی خانواده می شود

لجبازی در امر ازدواج منجر به طرد شدن از سوی خانواده می شود
کارشناس روانشناسی و مشاوره آرامش در اردبیل گفت: برآورده نشدن نیازهای عاطفی و جنسی باعث احساس خلع در زندگی زناشویی و لجبازی و اهمیت ندادن به جایگاه والدین در امر ازدواج منجر به طرد شدن از سوی خانواده می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازبانوی کوثر،مشکلات سارا از زمانی شروع می شود کهحدود یک سال پیش پسرعمه اش خواستگار وی بوده ولی شوهر عمه اش با ازدواج فامیلی شدیدا مخالفت میکند بعد از اتمام خدمت سربازی پسرعمه اش با دختر دیگری نامزد می شود و سارا هم از روی لجبازی و علی رغم مخالفت های خانواده اش به فردی از روستای مجاورشان جواب مثبت می دهد.

در سن 17 سالگی نامزد می شوند در اوایل زندگی شان روابط  خوبی داشته اند اما بعد از مدتی چهره واقعی خود را نمایان می کند به طوری که فرزاد شوهر سارا مشروب می خورد و وی را وادار می کند که به فیلم های مستهجن تماشا کند در صورت مخالف هم وی را کتک می زند رفتار وقیحانه و بهانه گیریهای مختلف شوهرش باعث دل زدگی وی می شود و همیشه سر این مسائل جر وبحث می کنند.

تا اینکه بعد از مدتی به خاطر مخالفت های شدید ، شوهرش کاملا بی اعتنا شده و یکسال بدون اطلاع و بی خبر رها می کند. سارا هم در اوج تنهایی و بی کسی با شخص دیگری به نام کیومرث آشنا شده و به دلیل علاقه شدید به وی از خانه فرار می کند تا به پروانه شادی دست پیدا کند که هلاک می شود.

کارشناس روانشناسی و مشاوره آرامش در اردبیل در این خصوص گفت:سارا پس از بهم خوردن ازدواجش با پسر عمه اش دچارشکست عاطفی شده و از روی لجاجت و اثبات ارزش وجودی خود علی رغم مخالفت های پدر و مادر به اولین خواستگارش جواب مثبت می دهد خانواده سارا اصلا نقش همدردی و همراهی با وی را نداشتند و از شیوه نادرست برای حل مشکل وی استفاده نمودند.

لذا پس از طی مدت کوتاهی از زندگی سارا به علت اینکه مدام همسرش از اندام وی ایراد می گرفته است در اوج بی پناهی و بی توجهی خانواده اختلافش تشدید پیدا می کند. رها کردن همسر به مدت یک سال بی توجهی و بی مهری خانواده به سارا باعث می شود که وی دچار بحران عاطفی شده در اوج تنهایی مجذوب کیومرث و محبت کاذب وی شود.

قابل ذکر است که لجبازی سارا و اهمیت ندادن به جایگاه والدین در امر ازدواج منجر به طرد شدن وی از سوی خانواده می شود.

برآورده نشدن نیازهای عاطفی و جنسی (قطع رابطه به مدت یکسال) باعث شده که سارا به شدت احساس خلع نماید و به دنبال پر کردن این خلاء های عاطفی راهکار فرار را انتخاب نماید.

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد