سرویس: وبگردی
کد خبر: 64237
|
12:47 - 1395/12/05
نسخه چاپی

وزیر اقتصاد آذربایجان در سرعین :

توسعه حمل نقل هوایی و زمینی ایران با آذربایجان/صدور ویزای فرودگاهی برای تجار ایرانی/ 538 شرکت ایرانی در آذربایجان فعالیت دارند

توسعه حمل نقل هوایی و زمینی ایران با آذربایجان/صدور ویزای فرودگاهی برای تجار ایرانی/ 538 شرکت ایرانی در آذربایجان فعالیت دارند
وزیر اقتصاد آذربایجان گفت:توسعه حمل و نقل هوایی، زمینی و ریلی دو کشور در برنامه روابط ایران و آذربایجان قرار دارد و صدور ویزای فرودگاهی فرصت بزرگی برای توسعه اقتصاد دو طرف فراهم خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازچشمه لر،همایش تجاری ایران و آذربایجان ساعت 9 صبح امروز با حضور وزیر اقتصاد و صنعت آذربایجان و وزیر ارتباطات ایران  در سالن اجتماعات هتل لاله شهر سرعین استان اردبیل برگزار شد.

وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان گفت: در سه سال اخیر روسای جمهور دو کشور هفت بار با یکدیگر دیدار کردند که  حکایت از اراده سیاسی طرفین برای توسعه روابط این کشور دارد.

شاهین مصطفی‌ یف با بیان اینکه  در روزهای آینده  هشتمین دیدار دو رئیس جمهور در شهر تهران انجام خواهد شد افزود:  برای اولین بار به استان اردبیل سفر کردم و از دیدن بناهای تاریخی و معماری منحصربه فرد اردبیل شگفت زده شدم.

وی  در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه هم اکنون 538 شرکت ایرانی در کشور   آذربایجان فعالیت دارند تصریح کرد: در سال گذشته سطح روابط تجاری و اقتصادی دو طرف افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان با بیان سرمایه‌گذاری 17 میلیارد دلاری سرمایه‌گذاران  تجاری در  آذربایجان اظهار کرد: بخش قابل توجهی از این سرمایه‌گذاری که حدود 6 میلیارد دلار است در حوزه نفت است و توسعه روابط کشور را در زمینه‌های صنعتی کشاورزی گردشگری و خدمات پیگیری می‌کنیم

وی عنوان کرد: دولت جمهوری آذربایجان تدابیر لازم را برای گسترش همکاری‌ها در نظر گرفته و دنبال می‌کند.

وزیر اقتصاد  آذربایجان با اشاره به دیدارهای  خود با  وزیر ارتباطات ایران گفت: توسعه حمل و نقل هوایی، زمینی و ریلی دو کشور در برنامه روابط ایران و آذربایجان قرار دارد که این امر فرصت بزرگی برای توسعه اقتصاد دو  طرف فراهم خواهد کرد.

مصطفی‌ یف با تاکید بر تسهیل تردد تجار و بازرگانان و فعالان اقتصادی دو طرف گفت: تدابیری در خصوص صدور ویزای فرودگاهی برای این منظور در نظر گرفتیم و همچنین تسهیلاتی را در نقاط مرزی اعمال کردیم که در این راستا فعالیت 24 ساعته گمرک بیله‌سوار را پیگیری می‌کنیم.

وی گفت: استان اردبیل  ظرفیت و پتانسیل بسیار بالای در حوزه‌هایی نظیر صنعت و کشاورزی دارد که  جمهوری آذربایجان نتوانسته است به نفع مطلوب از این پتانسیل بهره ببرد.

وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان گفت: آذربایجان امادگی دارد تا با گسترش روابط سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی نقش واسطه‌ای آذربایجان در توسعه صادرات استان اردبیل ایفا کند.

در این مراسم تفاهم نامه های همکاری  بین روسای اتاق بازرگانی ایران و کارفرمایان و بنیاد توسعه سرمایه گذاری آذربایجان امضا شد.

انتهای پیام/

 

 

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد