سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 64246
|
10:02 - 1395/12/06
نسخه چاپی

جاذبه های طبیعی و گردشگری شهر خلخال را بشناسید

جاذبه های طبیعی و گردشگری شهر خلخال را بشناسید
جاذبه های طبیعی و گردشگری خلخال این شهرستان را به کلکسیون زیبایی های استان اردبیل تبدیل کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازازناو، طبیعت واقلیم خدادادی شهرستان خلخال در 110 کیلومتری مرکز استان خواستگاه زیبایی های طبیعی و خدادادی است.

رودخانه خروشان قزل اوزن، پل معلق در مسیر جاده اصلی اردبیل سرچم، روستای گردشگری نمهیل و کزج و طبیعت روستای برندق در ایام نوروز میزبانی هموطنان را به انتظار می کشد.

خورش رستم دیار " باشدا قار، ایاقدار نار" را به مقصد جنوب خلخال ترک می کنیم.

اصطلاح " باشدا قار، ایاقدار نار" عنوانی است که به طبیعت زیبای خلخال و خورش رستم نسبت داده می شود وهمزمان با فصل بهار در بالادست ها و بلندی ها برف و در پایین دست ها در روستای نمهیل انار خوشگوارو میوه های بهاری خبر از اقلیم متنوع خلخال را می دهد

"باش " در اصطلاح ترکی به سر و بالادست و " ایاق"در اصطلاح و لغات ترکی به عنوان پا و پایین دست یاد می شود.

بخش مرکزی خلخال و بخش شاهرود خلخال با بقاع و امامزاده های و باغات فراوان میوه و جاذبه های طبیعی نیز میزبان خیلی از مسافران و گردشگران است.

طبیعت زیبا و بکر روستای اندبیل و تفرجگاه میرعادل بولاغی، تفرجگاه ازناو، منطقه گردشگری فینارود، امامزاده سید دانیال(ع)، آبشار نره گر، ارتفاعات زیبای قله آق داغ، دامنه های زیبای عجم، باغات مسیر خلخال به کوثر و جاده زیبای توریستی و گردشگری خلخال به اسالم، طبیعت زیبای روستای تیل و لرد، امامزاده احمد معراجی در روستای سفید آب، پل معلق رودخانه قزل اوزن، سواحل رودخانه قزل اوزن، روستای پلکانی و ماسوله دوم ایران کزج، و چم منامین و زیبایی باغات روستای منامن وا مامزاده عبدالله در شهر کلور و دریاچه سد کوثر  و غاریخگان در مسیر روستای خلخال به کوثر ازدیگر زیبایی های خلخال برای طبیعت گردان ،گردشگران است.

اگر از شلوغی شهرهای بزرگ در این ایام فرصتی یافتید شهر ستان خلخال در 110 کیلومتری مرکز استان اردبیل و 75 کیلومتری استان گیلان منتظر قدوم شماست.

انتهای پیام / خلخال

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد