سرویس: اردبیل
کد خبر: 64254
|
14:17 - 1395/12/06
نسخه چاپی

یک روانشناس اردبیلی:

زندگی پایدار و سعادتمند نیازمند حمایت عاطفی خانواده هاست

زندگی پایدار و سعادتمند نیازمند حمایت عاطفی خانواده هاست
روانشناس و متخصص تغذیه در اردبیل گفت: یک زندگی سالم حمایت عاطفی و روابط عاطفی نیاز دارد حمایت عاطفی باعث پایداری زندگی می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازبانوی کوثر، دکتر طباطبایی روانشناس و متخصص تغذیه در اردبیل در مورد ویژگی یک خانواده خوشبخت و سعادتمندگفت: سلامت خانواده ،داشتن امنیت، داشتن معیشت، داشتن انیس موافق ( همسر خوب ،فرزند خوب و همنشین خوب ) و نرم خویی و انعطاف پذیری است.

دکتر طباطبایی گفت: اگر در منزل ما فرزندانمان مورد تکریم و احترام قرار بگیرند در وجود آنها خود ارزشمندی یک نیروی خود کنترلی است ایجاد می شود که دنبال کارهای پست و ضعیف نمی رود. لذابچه ها از 5 سالگی به بعد بیشترین تاثیر را از همنشین خوب یاد می گیرند.

وی افزود: سلامت روانی در خانواده با سه علام قابل تشخیص است از دست دادن قدرت تشخیص ،ناسازگاری محیطی، افسردگی که اولین بیماری دنیا 72 درصد مردم دنیا به یکی از مراحل افسردگی مبتلاست که از دو منشا محیطی و داخلی سرچشمه می گیرد.افسردگی محیطی ناکامی و شکست و داخلی بیماریهای کبدی و بیماری طحال می باشد.

وی برای تشخیص بیماری افسردگی به روش ساده گفت: زمانی که صبح از خواب بیدار می شوید بدون آنکه صورت خود را بشورید به آئینه نگاه کنید به زبانتان نگاه کنید اگر سفید و ترک ترک باشد مشکل کبد دارید ولی اگر صبحها دهانتان مزه شور و زبانتان تیره رنگ باشد مشکل طحال دارید.

متخصص تغذیه در خصوص علائم افسردگی گفت: اگر شخصی 6 مورد از علائم افسردگی را به مدت 2 هفته داشته باشد شخص مبتلا به بیماری افسردگی است که علائم عبارتنداز: احساس غمگینی، از دست دادن حس لذت، بی تفاوت شدن نسبت به محیط پیرامون ، از دست دادن قدرت تصمیم گیری، احساس نومیدی به آینده، کاهش شدید اعتماد به نفس، گوشه گیری و انزوا طلبی، تغییر ناگهانی اشتها،از دست دادن تمرکز،کاهش شدید میل جنسی، احساس گناه و خود سرزنشی، اختلال در شروع خواب، گریه های بی دلیل  و میل به خودکشی.

وی به درمان افسردگی بدون استفاده از دارو اشاره کرد و گفت: 1- استحمام با آب نمک هفته ای یکبار به مدت 15 دقیقه کل بدن را بشورید 2 – روزی چند نوبت سرتان را مثل سجده بر زمین بگذارید3- در فرصت هایی که دارید در دست راستتان آهن ربا نگه دارید4- حتنا از مواد معطر که باعث عطسه آور باشد استفاده کنید مثل فلفل 5- حتنا در رژیم غذایی تان از ویتامین های گروه ب استفاده کنید6- کسانی که می خواهند با نشاط باشند روی بالشتان گلاب بپاشید چون گلاب غم زدا و ضد افسردگی است 7- حتما در خانه از رنگ های قرمز ، نارنجی و زرد استفاده کنید چون قوی ترین محرک اعصاب سمپاتیک انسان رنگ قرمز است 8- کسانی که افسردگی دارند از محیط های تنها و تاریک و خلوت پرهیز نمایند 9- یکی از بهترین روش های ثابت شده به درمان بیماران افسرده کمک می کند حمایت عاطفی است .

یک زندگی سالم حمایت عاطفی و روابط عاطفی نیاز دارد حمایت عاطفی باعث پایداری زندگی می شود.

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد