سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 64337
|
13:24 - 1395/12/08
نسخه چاپی

تشکیل ستاد بحران در پارس آباد؛

فرماندار پارس آباد: آتش سوزی جنگل های ارس در خاک جمهوری آذربایجان است/ اعزام نیروهای امدادی در صورت درخواست کمک کشور آذربایجان

	فرماندار پارس آباد: آتش سوزی جنگل های ارس در خاک جمهوری آذربایجان است/ اعزام نیروهای امدادی در صورت درخواست کمک کشور آذربایجان
فرماندار شهرستان پارس آباد از وقوع آتش سوزی در جنگل های مرزی حاشیه رود ارس در خاک جمهوری آذربایجان در همسایگی این شهرستان خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، اکبر صمدی دقایقی پیش در گفتگو باخبرنگار آران مغانبا اشاره به وقوع آتش سوزی در جنگل های مرزی حاشیه رود ارس گفت: این آتش سوزی که از صبح امروز بوقوع پیوسته در جنگل های مرزی حاشیه رود ارس در خاک جمهوری آذربایجان در همسایگی شهرستان پارس آباد رخ داده است.

وی با بیان اینکه در اثر این آتش سوزی که همچنان نیز ادامه دارد هزاران اصله انواع درختچه و درختان جنگلی و پوشش گیاهی در آن سوی ارس در مجاورت پارس آباد طعمه حریق شده، افزود: بلافاصله بعد از این حادثه جلسه بحران در محل فرمانداری پارس آباد تشکیل و تصمیمات لازم برای مقابله با این آتش سوزی گرفته شد.

فرماندار پارس آباد تصریح کرد: این آتش سوزی برای اینکه در آنسوی مرز ما و جنگل های مرزی حاشیه رود ارس در خاک جمهوری آذربایجان رخ داده کاری از دست ما برنمی آید، اما با این همه طبق پروتکل دو کشور ایران و آذربایجان، در صورت درخواست کمک از سوی کشور آذربایجان، نیروهای آتش نشانی و امدادی ما حاضرند در محل آتش سوزی حاضر شده و اقدام به اطفا حریق کنند.

صمدی با اعلام اینکه هم اکنون نیروهای امدادی با تجهیزات کامل آماده مقابله با آتش سوزی در نوار مرزی ارس در پارس آباد مغان هستند، گفت: ماموران اداره منابع طبیعی به همراه نیروهای آتش نشانی منطقه به محل اعزام شدند تا در صورت سرایت احتمالی آتش سوزی به این سوی مرز و جنگل های منطقه نسبت به اطفای حریق اقدام کنند.

وی با اشاره به مخاطرات زیست محیطی چنین حوادثی خاطرنشان کرد: دود غلیظ ناشی از این اتفاق علاوه بر تخریب و تهدید محیط زیست و منابع طبیعی و بر هم زدن نظم اکوسیستم منطقه سبب آلودگی هوا در مناطق مرزی شده است.

گفتنی است، بر اثر این آتش سوزی که بخش وسیعی از جنگل های ارس در خاک آذربایجان را فرا گرفته هنوز مهار نشده و با توجه به بادی که در منطقه در حال وزیدن گرفته بر دامنه آتش افزوده تر می شود بطوری که دود ناشی از این آتش سوزی آسمان شهر پارس آباد مغان را فرا گرفته و نفس کشیدن را برای مردم این شهر مشکل کرده است.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد