سرویس: اجتماعی
کد خبر: 64355
|
08:50 - 1395/12/09
نسخه چاپی

جنگل‌های مرزی حاشیه رود ارس در حصار آتش/ شعله هاي آتش به پارس آباد هم رسيد + فيلم و عكس

جنگل‌های مرزی حاشیه رود ارس در حصار آتش/ شعله هاي آتش به پارس آباد هم رسيد + فيلم و عكس
دامنه آتش سوزی جنگل های مرزی حاشیه رود ارس در خاک جمهوری آذربایجان به شهرستان مرزی پارس آباد مغان نيز رسيد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازآران مغان، آتش سوزي جنگل‌های مرزی حاشیه رود ارس در خاک جمهوری آذربایجان در حالي وارد دومين روز خود شد كه دامنه شعله هاي اين آتش به جنگل هاي مرزي شهرستان پارس آباد واقع در پایین دست چهل پله نزدیک روستای دوست کندی نيز رسيد.

آتش سوزي جنگل هاي حاشيه ارس در پارس آباد كه از يكشنبه شب آغاز شده و هم اكنون نيز ادامه دارد، باعث از بين رفتن هزاران اصله انواع درختچه و درختان جنگلی و پوشش گیاهی و تلف شدن پرندگان و حيوانات وحشي شده است.

اين آتش سوزي كه به دنبال وزش باد شديد به جنگل های شهرستان پارس آباد سرايت كرده، مهار آن را با كندي مواجه كرده است بطوري كه ماموران اداره منابع طبيعي، آتش نشاني، نيروهاي امدادي و هلال احمر با اينكه از ابتداي آتش سوزي در محل حادثه حضور دارند اما اطفاي حريق به سختي پيش مي رود.

به دنبال اين حادثه اعضاي ستاد بحران شهرستان پارس آباد مغان در محل حضور داشته و در جريان آخرين وضعيت اين آتش سوزي قرار گرفتند.

بر اثر این آتش سوزی که بخش وسیعی از جنگل های ارس در خاک جمهوري آذربایجان را فرا گرفته تا كنون اقدام خاصي از اين كشور براي مهار آن صورت نگرفته است و با توجه به بادی که در منطقه در حال وزیدن گرفته بر دامنه آتش افزوده تر می شود بطوری که هنوز هم زبانه های آتش در حال پیشروی است.

از سويي دود غلیظ ناشی از این اتفاق علاوه بر تخریب و تهدید محیط زیست و منابع طبیعی و بر هم زدن نظم اکوسیستم منطقه سبب آلودگی هوا شده است بگونه اي که دود ناشی از این آتش سوزی شهر پارس آباد مغان را فرا گرفته است.

از ساعت 20 شامگاه گذشته تاکنون عملیات مهار آتش در جنگل هاي حاشيه ارس در پارس آباد مغان ادامه دارد و هنوز به دلیل سرعت بالای باد آتش مهار نشده است.

 

///

///

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد