سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 64367
|
11:19 - 1395/12/09
نسخه چاپی

عیدی مسئولان کوثری به مردم و گردشگران؛

رودخانه گیوی در محاصره نخاله‌های ساختمانی + تصاویر

رودخانه گیوی در محاصره نخاله‌های ساختمانی + تصاویر
با وجود اینکه کمتر از یک ماه به فصل گردشگری و بهار طبیعت باقی مانده است، استراژیک ترین منطقه گردشگری گیوی(رودخانه گیوی) در محاصره نخاله های ساختمانی قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازکوثرخبر، منطقه نمونه گردشگری پارک جنگلی فدک و رودخانه گیوی که بی شک هر گردشگری را محو تماشا می کند، یکی از زیباترین و خوش آب و هواترین منطقه شهر گیوی به ویژه در ایام عید باستان نوروز است که هر ساله بعلت وجود مناظر زیبای طبیعی، چشمه ها و رودخانه دائمی نظر هزاران توریست و گردشگر داخلی و خارجی را به خود جلب می کند.

اما امروزه عده ای با ریختن زباله و نخاله های ساختمانی در مسیر و حاشیه این رودخانه باعث می شوند که چهره زیبا و طبیعی این رودخانه عظیم زشت جلوه داده شود.

با توجه به اینکه آب این رودخانه به علت وجود سد گیوی هم در فصل تابستان و زمستان مورد مصرف باغداران، دامداران و کشاورزان منطقه قرار می گیرد لازم است هرگونه جلوگیری از وقوع فاجعه زیست محیطی و همچنین بها دادن به توریستها و مسافران منطقه این نخاله های ساختمانی در حاشیه رودخانه گیوی پاکسازی شود.

گفتنی است وجود چنین زباله و نخاله های ساختمانی در مسیر رودخانه می‌تواند منابع آب و خاک را آلوده سازد و زمینه‌ساز انواع و اقسام بیماری‌ها شود و این در حالی است که بر مبنای اصول بهداشتی و بهسازی زیست محیطی باید زباله‌ها را که منشاء انواع آلودگی هستند در اسرع وقت جمع آوری و دفع کرد، چرا که در غیر اینصورت انتشار و انتقال بیماری، ایجاد بو و چشم اندازهای بد و نشت شیرابه زباله‌ها موجب آلودگی شدید محیط می‌شود.

یکی از شهروندان کوثری در گفتگو با خبرنگار کوثرخبر، با اشاره به عدم رعایت بهداشت در مسیر رودخانه گیوی اظهار داشت: محیط پارک فدک گیوی و همچنین رودخانه زیبای شهر محل تجمع نخاله های ساختمانی و زباله های مسافران و گردشگران است.

وی ادامه داد: اهالی و یا مسافران که بعد از استفاده از طبیعت زیبای این منطقه زباله های حاصله را بجای اینکه آتش بزنند یا دفع کنند در مسیر آب رها می کنند و جدیدا در بیشتر مسیرهای این رودخانه نخاله های ساختمانی هم به آن اضافه شده است که مستلزم توجه مسئولان و بیشتر خود اهالی است.

این شهروند کوثری از نخاله های ساختمانی و زباله ها بعنوان دغدغه زیست محیطی شهرستان کوثر بخصوص مرکز آن شهر گیوی یاد کرد و افزود: باید سعی کنیم این فرهنگ غلط را به نسل های بعد از خودمان انتقال ندهیم چون اگر خودمان در حفظ محیط زیست و نعمتهای خدادادی کوشا نباشیم چگونه می توانیم از آیندگان انتظار داشته باشیم که این فرهنگ را حفظ کرده و به نسل های بعدی انتقال دهند.

به گزارشکوثرخبر، در این میان لازم است که دستگاه های خدمات رسان شهری ضمن تبیین دستاورد های زیست محیطی و همچنین فرهنگ سازی جمع آوری زباله بین مردم، در نظارت خود دقیق عمل کرده و مهمترین نقطه توریستی شهر گیوی را برای جذب گردشگر از هرگونه زباله و نخاله عاری سازند.

 

رودخانه گیوی در محاصره "نخاله"های ساختمانی + تصاویر
رودخانه گیوی در محاصره "نخاله"های ساختمانی + تصاویر
رودخانه گیوی در محاصره "نخاله"های ساختمانی + تصاویر

 

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد