سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 64378
|
16:44 - 1395/12/09
نسخه چاپی

معاون اشتغال و خودكفايی كميته امداد اردبيل مطرح کرد؛

مهارت آموزی تخصصی و فنی 5 هزار مددجو در اردبیل

مهارت آموزی تخصصی و فنی 5 هزار مددجو در اردبیل
معاون اشتغال و خودكفايي كميته امداد اردبيل گفت: سه هزار و 543 نفر از زنان سرپرست خانوار، نوعروسان و دختران در آستانه ازدواج تحت حمايت از آموزش‌هاي لازم شغلي بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازآذرسلام، جهانبخش نژادجواد، با اشاره به اينكه از ابتداي سال‌جاري تا كنون پنج هزار و 826 نفر از مددجويان تحت حمايت از آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي بهره‌مند شده‌اند، گفت: مهارت آموزي به مددجوياني كه مستعد اشتغال هستند يكي از مهم‌ترين برنامه‌هاي كميته امداد است تا زمينه‌هاي توانمندي و خوداتكايي آنان فراهم شود.

معاون اشتغال و خودكفايي كميته امداد استان اردبيل با بيان اينكه دوره‌ها و كارگاه‌هاي آموزشي با همكاري سازمان فني و حرفه‌اي استان براي مددجويان برگزار مي‌شود، اظهار كرد: تلاش داريم با بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي دستگاه‌هاي اجرايي و همياري اساتيد مجرب ضمن ارتقاء سطح فكري و اعتماد به نفس مددجويان، شغل‌هاي نوين و دانش بنيان براي آنان ايجاد كنيم.

نژادجواد با علام اينكه سه هزار و 543 نفر از زنان سرپرست خانوار، نوعروسان و دختران در آستانه ازدواج تحت حمايت از آموزش‌هاي لازم شغلي بهره‌مند شده‌اند، تصريح كرد: از آنجا كه بخش مهمي از خانواده‌هاي تحت پوشش را زنان سرپرست خانوار تشكيل مي‌دهند، با اجراي طرح‌هاي مشاغل خانگي و اشتغال خرد، مي‌كوشيم آنان در كنار فرزندان و خانواده خود مشغول به كار و كسب درآمد باشند.

معاون اشتغال و خودكفايي كميته امداد استان با اشاره به اينكه بيشترين افراد آموزش ديده در روستاها و مناطق محروم اردبيل سكونت دارند، افزود: سه هزار و 39 نفر از مددجويان تحت حمايت ساكن در روستاها و مناطق كمتر توسعه يافته از دوره‌هاي آموزشي بهره‌مند شده‌اند.

وي با بيان اينكه كارگاه‌هاي آموزشي در زمينه‌هاي كشاورزي، دامپروري، صنايع دستي، فعاليت‌هاي صنفي و صنعتي و خدمات براي افراد مستعد اشتغال برگزار شده است، گفت: با توجه به پتانسيل بسيار مناسب استان در زمينه دامپروري، دو هزار و 504 نفر از خانواده‌هاي تحت حمايت در دوره‌هاي آموزشي پرورش دام شركت كرده‌اند.

نژادجواد با اشاره به اينكه كارگاه‌هاي آموزشي بر اساس علاقه و استعداد مددجويان برگزار مي‌شوند، خاطر نشان كرد: مددجويان پس از فراگيري مهارت‌هاي لازم مي‌توانند شغل مورد نظر خود را ايجاد كرده و به استقلال اقتصادي دست يابند.

معاون اشتغال و خودكفايي كميته امداد استان با اعلام اينكه براي 319 نفر از مددجويان تحت حمايت نيز كاريابي انجام شده و هم اكنون آنان مشغول به فعاليت و كسب درآمد هستند، يادآور شد: كميته امداد با ارائه بسته‌های تشویقی به كارفرمايان و صاحبان صنعت استان مي‌كوشد تا مسير توانمندسازي مددجويان را هموارتر سازد.

وي با بيان اينكه كميته امداد طی دو سال، در سال اول ۱۰۰ درصد و در سال دوم ۵۰ درصد حق بیمه به کارفرمایاني كه مددجويان تحت حمايت اين نهاد نزد آنان مشغول به كار شوند را پرداخت مي‌كند، گفت: امسال بيش از 13 ميليون ريال براي حق بيمه مددجويان به كار گمارده شده پرداخت شده است.

نژادجواد بيان كرد: اميد است با ياري كارفرمايان و صاحبان صنعت استان بتوانيم براي تعداد بيشتري از مددجويان كاريابي انجام داده و آنان را به مرز خودكفايي نزديك كنيم.

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد