سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 64583
|
09:32 - 1395/12/15
نسخه چاپی

روز درختکاری، روز کاشتن نفس هاست

روز درختکاری، روز کاشتن نفس هاست
درختان ریه‌های شهر هستند پس با کاشتن هر نهالی ریه های شهر خود را سالم و تنفس را ساده سازیم و کپسولی از اکسیژن برای فرزندانمان پس انداز کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازسفیرمشکین، 15 اسفندماه، آغاز هفته منابع طبیعی، فرصتی برای آشنایی با محیط زیست است و درختکاری از چنان اهمیتی برخوردار است که در روایتی از یکی از معصومین (ع) آمده: « حتی اگر دیدید قیامت بر پا شد و شما مشغول كاشتن درختی بودید، از این عمل نیك خود دست برندارید ».

 

با هر درختی، شریانی از زندگی جاری است. حفظ حیات بشر به حفظ محیط زیست و منابع طبیعی آن بستگی دارد.

پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم  می فرماید: « اگر شخصی درختی بکارد یا مزرعه ای را به زیر کشت ببرد و انسان ها، حیوانات یا پرندگان از آن بخورند، این کار صدقه ای از طرف آن شخص شمرده می شود».

 

درختان در پیشرفت صنعت و فناوری نقش بسزایی را بر خود بسته اند. پس با کاشتن هر نهالی گامی در پیشرفت این صنعت و فناوری شهر و دیار و کشورمان بنهیم، از سوی دیگر باید اذعان کرد که زندگی بشر به نفس هایی بند است که استشمام می کند، چه خوب است آن نفس ها سرشار از اکسیژن و عاری از دی اکسید کربن که سلامتی جامعه بشری را تهدید می‌کند، باشد.

 

با کاشتن هر نهالی ریه های شهر خود را سالم و تنفس را ساده سازیم. نسل های بعدی نیاز به منبعی از اکسیژن برای تنفس دارند. پس با هر نهالی که در دل زمین می کاریم، کپسولی از اکسیژن برای فرزندانمان پس انداز کنیم.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد