سرویس: اجتماعی
کد خبر: 64585
|
09:49 - 1395/12/15
نسخه چاپی

رئیس منابع طبیعی گرمی:

پارک تولد در گرمی ایجاد می شود

پارک تولد در گرمی ایجاد می شود
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری گرمی گفت: در کنار جاده گیلارلو در اراضی ملی بعد از احداث پمپاژ، پارک تولد ایجاد خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، به نقل ازسیفار، فصیحی رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری گرمی مغان گفت: در کنار جاده گیلارلو در اراضی ملی بعد از احداث پمپاژ، پارک تولد ایجاد خواهد شد تا هرکس به مناسبت خاصی که در ذهن دارد از جمله سالروزازدواج، روزتولد فرزندان خود، به نیت اموات و یا به هرنیتی نهالی را دراین پارک کاشته و نگهداری کند.

 

وی با بیان اینکه مساحت اراضی منابع طبیعی شهرستان گرمی از لحاظ رتبه بندی سومین شهرستان استان می باشد، اظهار کرد: منابع طبیعی در نظر دارد با توزیع و غرس بیش از 6هزار اصله نهال و با وارد کردن نهال درگلدان از نهالستان های منابع طبیعی سایر شهرستان ها با مشارکت مردم و سمن ها، سرانه فضای سبز شهرستان را افزایش دهد.

 

فصیحی از آموزش غرس نهال در مدارس شهرستان گرمی هم  خبر داد و افزود: این برنامه با همکاری آموزش و پرورش در روز ۱۸ اسفند که به نام آموزش و پژوهش است انجام خواهد شد.

 

وی اظهار کرد: منابع طبیعی مردم را به ایجاد و اجرای جنگلهای اقتصادی با گونه های نیاز آبی کم از قبیل سماق، زرشک و انواع گلها با تولید اسانس معطر به مشارکت فرا می خواند.

 

فصیحی با بیان اینکه در بخش مرتع جهت اخذ طرح های مرتع داری و تولید گیاهان داروئی به مشارکت و کمک جوامع محلی، سمن ها و سرمایه گذارها نیازمندیم، اظهار کرد: در روستاهای که منابع آبی مطمئن دارند توصیه می شود با کشت گونه ای زراعت چوب مانند انواع ارقام صنوبر به تولید چوب در شهرستان کمک کنند.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد