سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 64602
|
15:02 - 1395/12/15
نسخه چاپی

به بهانه روز درختکاری؛

درخت یعنی حیات و نان

درخت یعنی حیات و نان
در صورت ادامه روند قطع ذرختان در شهرستان نیر تا چند سال آینده موجودیت گردشگری منطقه به مخاطره خواهد افتاد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازنیریمیز،درختان در همه جای عالم بیشتر از منظر تصفیه هوا و منظره آفرینی مورد توجه قرار می گیرند در صورتی که همین درختان دوست داشتنی گذرگاه روزی میلیون ها انسان زحمتکش نیز هستند و خواهند بود و در بعضی مناطق همچون شهر نیر مهمترین نماد حیات شهری و اجتماعی هستند و بایستی با چشم تقدس به وجود نازنینشان نگریست و همچون مردمک چشم از حیات مقدس آنها صیانت بعمل آید.
 
امروزه شاید برعموم اهالی شهرستان نیر مشتبه شده باشد که فردای پر فروغ فرزندانشان بیشتر به وجود نعمات طبیعی منطقه وابسته خواهد بود و رونق صنعت گردشگری مهمترین عامل ایجاد بستر شغلی برای فرزندان این مرز و بوم خواهد بود و درختان این موجودات زیبای خداوند از اصلی‌ترین المانهای این صنعت بوده و خواهد بود.
 
پر واضح است که بدون آب و درخت و سبزه مهمترین منطقه گردشگری نیر یعنی منطقه بولاقلار وجهه گردشگری خود را بکلی از دست می‌دهد پس بر ماست که از موجودیت این پدیده‌های خدادادی با جان و دل نگهداری کنیم.
 
متاسفانه در چند سال اخیر بجهت اغماض در نظارت قطع اشجار، چند صد اصله درخت در این منطقه بدون مجوز قانونی قطع شده است و در صورت ادامه این روند تا چند سال آینده موجودیت گردشگری منطقه به مخاطره خواهد افتاد.
 
لازم بذکر است کسی منکر این نیست که درختان نیز جزء محصولات کشاورزی منطقه هستند ولی برداشت این محصول تابع قوانین مدیریت شهری است و لازمۀ قطع درختان بر اساس نظریۀ کارشناسان امر است و لازم است که در مقام قطع قانونی درختان قطور کشاورزان عزیز بجای آنها اقدام به کشت درختان جوان نمایند تا ضمن حفظ فضای سبز در آینده نیز بتوانند از محل فروش آنها درآمدی حاصل نمایند.

 
به امید روزی که قدر داشته‌های خود را بدانیم تا آیندگان به شماتت ما بر نخیزند.
 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد