سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 64715
|
11:36 - 1395/12/19
نسخه چاپی

لزوم برپایی بازارچه موقت نوروزی درگیوی/سد معبر امان مردم رابریده است

 لزوم برپایی بازارچه موقت نوروزی درگیوی/سد معبر امان مردم رابریده است
شهر گیوی آن جمله از شهرهاست که سد معبر در آن حکم رانی می کند و از آنجا که این معضل در آستانه عید تمام محاسبات اقتصادی و گردشگری منطقه را به هم خواهد ریخت؛ لازم است مسئولین امر در ایجاد و احداث بازارچه موقت نوروزی جهت کسب و کار بازاریان و دست فروشان و همچنین احیای حقوق شهروندی اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازکوثرخبر، به دلیل نا آشنایی با مصادیق فرهنگ شهروندی و شهرنشینی افرادی هستند که با استفاده نامتعارف از معابر عمومی، بخش قابل‌توجهی از حقوق شهروندان را با ایجاد سد معبر تضییع می‌کنند.

در همین خصوص شهرداری موظف است برای تأمین آرامش و زیبایی چهره شهر نسبت به جمع‌آوری دست‌فروشانی که بساط خود را در معابر شهری گیوی پهن کرده و به فروش اجناس خود می‌پردازند، اقدام کند.

این امر با توجه به تبصره یک بند 2 ماده ۵۵ قانون شهرداری قابل اجراست؛ در این بند هرگونه استفاده و اشغال معابر عمومی، خیابان‌ها و پیاده‌روها به‌عنوان کسب و یا هرگونه استفاده دیگر ممنوع است.

شهر گیوی به عنوان مرکز شهرستان کوثر این مشکل را داراست و متاسفانه اجناس متنوع دست فروشان کف پیاده رو ها بساط می شود که پیشتر موجب نارضایتی عابرین پیاده شده است؛ هرچند شهر گیوی از لحاظ جغرافیایی، محیطی و منطقه ای محدود تر می باشد و این مشکل نیز در مرکز این شهر مشکلات را افزون کرده است.

این معضل اجتماعی در سطح شهر گیوی از ابتدا به همین منوال بوده و حال با نزدیک شدن به ایام عید این مشکل دوچندان شده است؛ البته شهرداری این شهر با طرح های نظارتی اکیپ هایی را برای این امور به کار بسته است.

برای مرتفع ساختن این مشکل همه گیر آن هم در آستانه عید باستانی نوروز می توان با در نظر گرفتن یک مکان یا منطقه با عنوان بازارچه موقت نوروزی جهت استفاده کسبه و دستفروشان بخش عظیمی از این مشکل را حل کرد.

در این شرایط هم کسبه و هم دستفروشان به کاسبی خود خواهند پرداخت و هم مشکل سد معبر همیشگی شهر گیوی رفع خواهد شد.

با این وجود و در آستانه عید هرگونه سد معبر و ایجاد مانع و مزاحمت در معابر عمومی از سوی افراد، خلاف مقررات محسوب شده و مشمول برخورد قانونی است و شهرداری نیز با آماده‌سازی اکیپ‌های گشت و کنترل اعمال نظارتی را در معابر و خیابانها اجرا خواهد کرد.

شهرداری و دیگر نهاد های ذیربط می توانند با تعریف منطقه ای جهت برپایی این بازارچه موقتی چهره شهر را مزین کرده و نوروزی خوش را برای اهالی و مسافران تدارک ببینند.

انتهای خیابان امام جمعه، محدوده پارک فدک، محوطه پارک شکوفه های بادام، منطقه بایر روبروی نیروی انتظامی از جمله اماکن پیشنهادی برای برپایی این بازارچه نوروزی است.

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد