سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 64735
|
12:13 - 1395/12/20
نسخه چاپی

هشدار دادستان كوثر به فروشندگان مواد محترقه غيرمجاز؛

عزم دادستاني در برخورد با متخلفان جدي است

	عزم دادستاني در برخورد با متخلفان جدي است
دادستان عمومي و انقلاب شهرستان كوثر گفت: عزم دادستاني شهرستان كوثر در برخورد با متخلفان فروش مواد محترقه غیر مجاز جدي بوده و تلاش بر این است که با برنامه ريزي هاي انجام يافته، طرح هاي موثري با همكاري دستگاههاي مرتبط به مرحله اجرا گذاشته شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، به نقل ازکوثرخبر، محمد حسين رسول زاده در خصوص برخورد قانوني با فروشندگان مواد محترقه غير مجاز در آستانه چهارشنبه سوري (چهارشنبه آخر سال) اظهار كرد: به استناد مواد 11 و 12 قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غير مجاز مصوب 90/06/07 واردكنندگان، توزيع كنندگان، توليد كنندگان غير مجاز و استفاده كنندگان از مواد محترقه غير استاندارد، شامل عنوان مجرمانه بوده و قابل تعقيب كيفري هستند.

وي در ادامه خاطر نشان كرد: همچنين در صورتي كه اقدامات اين افراد موجب اخلال در نظم جامعه و آسايش و آرامش عمومي گردد به مجازات حبس از سه ماه تا يكسال و تا 74 ضربه شلاق محكوم خواهند شد.

دادستان عمومي و انقلاب شهرستان كوثر افزود: در سالهاي گذشته عناصر فرصت طلب با ورود مواد محترقه غير مجاز و غير استاندارد به داخل كشور، سعي در وارد كردن لطمات جسمي و روحي به پيكر جامعه را داشته اند؛ ايجاد ناهنجاري در جامعه از مهمترين اهداف دشمن در ورود اين مواد به صورت قاچاق است، تا ضمن وارد كردن صدمات جسمي به بخشي از جامعه ايجاد رعب و وحشت كنند.

رسول زاده اضافه كرد: متاسفانه هر ساله در ايام چهارشنبه آخر سال و شب عيد، شاهد استفاده از اين مواد محترقه از سوي كودكان، نوجوانان و جوانان هستيم.

وي با بيان اينكه دستگاههاي قضايي با افراد سودجو در ايام چهارشنبه آخر سال برخورد قانوني خواهند كرد افزود: با تلاش انجام يافته و هماهنگي كامل بين دستگاههاي قضايي، انتظامي و امنيتي و بهره گيري از نيروهاي سپاه و بسيج، خوشبختانه شاهد وضعيت مطلوبي در حوزه شهرستان كوثر هستيم.

دادستان عمومي و انقلاب شهرستان كوثر در پايان گفت: عزم دادستاني شهرستان كوثر در برخورد با متخلفان جدي است و تلاش داريم با برنامه ريزي هاي انجام يافته، طرح هاي موثري با همكاري دستگاههاي مرتبط به مرحله اجرا گذاشته شود تا شهروندان عزيز روز هاي پاياني سال را با سلامتي و امنيت خاطر سپري كنند.

انتهاي پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد