سرویس: وبگردی
کد خبر: 64739
|
13:01 - 1395/12/20
نسخه چاپی

قهرمان ووشو کار سرعینی؛

عازم مسابقات بین المللی ووشو می شوم البته با هزینه شخصی!/ با پای شکسته هم مبارزه کرده ام

عازم مسابقات بین المللی ووشو می شوم البته با هزینه شخصی!/ با پای شکسته هم مبارزه کرده ام
گفتگو با ورزشکار مبارزی که با پای شکسته مسابقه می دهد و با هزینه شخصی به مسابقات بین المللی ووشو اعزام می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازچشمه لر،صادق موسی زاده متولد سال 65 که رشته اول او در ورزش های رزمی، کاراته بوده و در سال 83 این ورزش را در سرعین فراگرفته است.

موسی زاده در عرض چند ماه با حضور در مسابقات کشوری نفر سوم در رده سنی جوانان و عضو تیم ملی می شود و بعد از اتفاقاتی تلخ از این رشته دور می شود که در ادامه خواهید خواند.

در اینجا گوشه ای از صحبت های این قهرمان سرعینی را می خوانید.

صادق موسی زاده در گفگتو با خبرنگارچشمه لر می گوید :در سال 84 ورزش ووشو را شروع و عضو تیم لیگ برتری خراسان جنوبی شدم که چندین مقام استانی را هم در آن برهه کسب کردم البته در آنجا دانشجو بودم و هم اکنون  کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزشی هستم.

موسی زاده در سال 85  دوبار قهرمان کشور در رشته ووشو می شود این درحالی است که فقط یکسال در این ورزش فعالیت داشته است.

موسی زاده بعد از درخشش در این رشته به تیم ملی ووشو دعوت می شود که با بدشانسی در اردو پای او آسیب دیده و می شکند و دیگر از عرصه رقابتهای ورزشی دور شده و راهی شهر و دیار خود سرعین می شود.

 

سال 87 در سرعین باشگاه ووشو راه اندازی می کند  و110  متربی جذب می کند که به گفته او به علت عدم حمایت مسئولین باشگاه تعطیل می شود.

 

موسی زاده بعد از مدتها باز به عرصه رقابت ها برمی گردد و در وزن 85 کیلو  برای اعزام به مسابقات بین المللی وشوو هنگ کنگ انتخاب می شود که هفته آینده 23 اسفند95  راهی این مسابقات خواهد شد.

موسی زاده در این مورد گفت :فدراسیون ووشو هزینه های اعزام به این مسابقات را 12 میلیون برای هر نفر برآورد کرده که تنها 5 میلیون تومان آنرا را متقبل می شود به دلیل اینکه بودجه لازم رابرای تامین تمامی مبلغ گفته  شده ندارد مابقی بر دوش ورزشکار می افتد و بنده باید 7 میلیون تومان تامین کنم تا به مسابقات اعزام شوم.

وی تصریح کرد: از استان اردبیل سه نفر به این  مسابقات اعزام خواهند شد.

صادق هم اکنون باشگاه ژیمناستیک ،ووشو و ایروبیک را در سرعین با حمایت شهرداری و شورای شهر تاسیس کرده که 110 نفر رشته ژیمناستیک و 70 نفر در رشته ووشو به تمرین می پردازند.

وی در این مورد می گوید:با گفتگو هایی با مسئولین داشتیم شهرداری و شورای شهر در این مورد حمایت کردند و این باشگاه تاسیس شد البته حدود 90میلیون تومان برای باشگاه هزینه گذاشتم اما استقبال خوب مردم در طول این چند ماه فعالیت چشمگیر بود و مرا تشویق می کرد.

موسی زاده  از خاطرات تلخ و شیرنش می گوید : در مسابقات کشوری رزم سلطان پای من شکست با وجود این وبا اصرار به مربی مسابقه را ادامه دادم و توانستم چندین پیروزی کسب کنم اما در رده بندی با یکی از همشهریانم افتادم و او از آسیب دیدگی من آگاه بود  که اول بسم الله اولین ضربه را به  پای شکسته من زد و من نفر چهارم کشور شدم به خاطر این حرکت او تا سرعین گریه کردم البته سال بعد سوم شدم.

موسی زاده هم اکنون راهی مسابقات بین المللی ووشو است و باید 7 میلیون تومان پرداخت کند البته در سرعین خیران بسیاری هستند که عاشق ورزش هستند و این مبلغ برای آنها پولی نیست.

صادق می گوید :شاید این آخرین مبازه من باشد با توجه به شرایط سنی خودم، اما امیدارم در این مسابقات قهرمان و یا جزو نفرات برتر شوم.

موسی زاده از جایگاه برتر ووشو ایران در سطح جهان تمجید می کند و قهرمانانی مثل یوسف صبری نمینی را مثال می زند.

او در فکر این است تا در کل شهرستان و البته روستاهای آن باشگاهی کوچکی برای علاقه مندان ووشو تاسیس نماید و جوانان را برای دوری از مواد مخدر به این رشته تشویق کند.

 

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد