سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 64778
|
13:51 - 1395/12/21
نسخه چاپی

مسئولین برای خروج گیوی از بن بست چه اندیشیده اند؟

 مسئولین برای خروج گیوی از بن بست چه اندیشیده اند؟
شهر گیوی در جنوب استان اردبیل ضمن اینکه با معضلاتی چون بیکاری و مهاجرت بی رویه دست و پنجه نرم می کند، همچنان در بن بست راه های ارتباطی به سر برده و از هرگونه فعالیت های اقتصادی و صنعتی برون زا بی بهره است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازکوثرخبر، سالها قبل یکی از عمده ترین مشکلات شهر گیوی بن بست بودن این شهر بود که با اتمام پروژه جاده سرچم این بن بست عملاً باید شکسته می شد اما متاسفانه تکمیل و بهره برداری این جاده فرصتی نصیب مردم گیوی نکرد و بیشتر بر مشکلات نظیر تصادفات جاده ای در سایه بی امنی این جاده و دیگر مشکلات جاده ای و ترافیکی افزود.

این درحالی است که گیوی علی رغم اینکه با معضلاتی چون بیکاری و مهاجرت بی رویه دست و پنجه نرم می کند، همچنان در بن بست راه های ارتباطی به سر برده و از هرگونه فعالیت های اقتصادی و صنعتی برون زا بی بهره است؛ حال سوال اینجاست که مسئولین برای خروج گیوی از بن بست چه اندیشیده اند؟

اصولاً تنها، جاده ارتباطی گیوی - اردبیل از لحاظ ایمنی و دیگر خصوصیات جاده ای برای شهر موثر و مفید واقع گشته که آن هم چندان بهره اقتصادی و ... برای اهالی ندارد.

جاده گیوی - خلخال و گیوی - سرچم که دیگر راه های ارتباطی برای اهالی شهر تلقی می شود همچنان لقب جاده مرگ را یدک می کشند، فیروز آباد - خلخال نیز از سمت جاده سرچم بن بستی ماوراء انتظارات برای شهر گیوی تدارک دید و جاده آق بلاغ به خلخال هم از سوی مسئولین امر تاییدیه جاده ای ندارد!

با این اوصاف شهر گیوی در بن بست جاده ای و ارتباطی و بتبع بن بست اقتصادی قرار گرفته است؛ به گوش می رسد که اهالی گیوی برای خروج از بن بست جاده ای و اقتصادی، بهسازی و تکمیل راه ارتباطی مسیر باغات گیوی منتهی به جاده سرچم را پیشنهاد داده اند و ظاهراً هم مسئولین امر نیز با این پیشنهاد اهالی موافق هستند؛ هر چند دیگر اموراتی چون تکمیل سد و پایاب سد گیوی، تکمیل و تجهیز بیمارستان گیوی، بهره برداری از تصفیه خانه گیوی و دیگر پروژه های عمرانی که مهاجرت معکوس و همچنین اشتغال را برای شهر رقم خواهد زد جزء اولویت های شهر برای خروج هر هرگونه بن بست راهی و اقتصادی است.

با این حال، کماکان باید جاده مسیر باغات گیوی به سرچم را فرصت دانست؛ زیرا یکی از دلایل موثر در رشد و توسعه پایدار شهرها، وجود جاده ارتباطی است که مسیر تردد افراد و خودروها می باشد و در گیوی تنها مسیر و جاده ای که می تواند این ویژگی را دارا باشد "جاده مسیر باغات گیوی به سرچم" است.

یکی دیگر از راههای خروج شهر از بن بست توسعه همه جانبه در فضای شهری است و می توان با گسترش شهر در حاشیه آن و ایجاد پیاده رو های عریض و احداث مراکز خرید عمومی در مجاورت جاده گیوی مسیر توسعه شهر را هموار کرد و حتی می توان از تولیدکنندگان فعال که در زمینه کالاهای مصرفی خانوار فعالیت دارند یاری گرفت.

باید باور کنیم تا زمانی که نگاه ها معطوف به چند خیابان مرکز شهر باشد، شهر توسعه نخواهد یافت و باید شهر بطور یکنواخت توسعه یابد و بخصوص مبادی ورودی و خروجی شهر درخور و چشم نواز باشد؛ باید گذرگاه های شهر نمودار حیات فعال شهری باشند.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد