سرویس: سیاسی
کد خبر: 64789
|
09:42 - 1395/12/22
نسخه چاپی

شبکه سبلان یا شبکه کاندیداپرور

شبکه سبلان یا شبکه کاندیداپرور
آن چیزی که در طول ادوار گذشته انتخابات در اردبیل ملموس بوده حضور پررنگ چهره های تلویزیونی در عرصه رقابت های انتخاباتی بوده است ؛چهره هایی که به دلیل بیشتر دیده شدن در بین مردم تقریبا نیمی از راه تبلیغاتی خود را بدون هزینه آنچنانی پیموده اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، مصطفی محمدی/ در حالیکه کمتر از سه ماه به انتخابات پنجمین دوره شوراهای  اسلامی شهر و روستا زمان باقی مانده، فضاهای مجازی و حقیقی پر شده از تبلیغات گسترده کاندیداهای احتمالی.

ایجاد کانال ها و گروههای تلگرامی و نیز حضور در برخی از مجالس و نشست ها،از جمله فعالیت های این روزهای کاندیداها و حامیان آنهاست.

البته با توجه به شرایط موجود به نظر می رسد که در این دوره از انتخابات اردبیل شاهد حضور تعداد زیادی از کاندیداها باشیم و شاید یک رکورد جدید به لحاظ تعداد شرکت کننده در رقابت انتخاباتی را شاهد باشیم؛کاندیداهایی که حالا حضور در صحنه انتخابات را تکلیفی برای خود می دانند تا قدمی در راستای توسعه و ابادانی شهر بردارند.

با همه این تفاسیر آن چیزی که در طول ادوار گذشته انتخابات در اردبیل ملموس بوده حضور پررنگ چهره های تلویزیونی در عرصه رقابت های انتخاباتی بوده است؛ چهره هایی که به دلیل بیشتر دیده شدن در بین مردم تقریبا نیمی از راه تبلیغاتی خود را بدون هزینه آنچنانی پیموده اند.

البته حضور چهره های طناز در انتخابات، کمی متفاوت تر از دیگر افراد تلویزیونی بوده است و آمار هم نشان می دهد که این افراد  برای برنده شدن در انتخابات کار راحت تری دارند.

هرچند این اتفاق خود از جنبه های مختلف نیاز به بررسی دارد؛ صرف نظر از شخصیت های برجسته این افراد، اما شاید بتوان گفت دلزدگی مردم از چهره هایی که با وعده وعید آمده اند و بدون داشتن کارکرد قابل توجهی رفته اند مزید بر علت شده بر انتخاب چهره های طناز تلویزیونی؛ و شاید هم علاقه مردمی است که باعث می شود افرادی که از جعبه جادویی برای انتخاباتی مانند شورای شهر و مجلس شورای اسلامی پا پیش می گذارند از اقبال عمومی برخوردار باشند.

اگر مروری بر انتخابات چند دوره اخیر شورای اسلامی شهر و روستا و نیز مجلس شورای اسلامی داشته باشیم می توان به راحتی تاثیر دیده شدن افراد در رسانه تصویری استان را در نتیجه انتخابات مشاهده کرد.

علیرضا دباغ عبداللهی؛ یکی از مجریان توانمندی بود که در دور سوم شورای شهر اردبیل برای کسب یکی از کرسی های پارلمان محلی شهر اردبیل اعلام کاندیداتوری کرد.

 هرچند دباغ عبداللهی به عنوان عضو سازمان نظام مهندسی، حمایت جامعه مهندسی را در کنار خود می دید اما باید اذعان کرد که این جعبه جادویی بود که بیشترین تاثیر را بر شناخته شدن او در بین مردم داشت.

دباغ عبداللهی در این دوره از مجموع 175 هزار و 758 رای ریخته شده در صندوق با کسب 18 هزار و 260 رای توانست بعد از عزیزه تراز به عنوان نفر دوم، عضو شورای شهر اردبیل شود.

شاید انتخاب عبداللهی از سوی مردم تلنگری بود بر ذهن افراد دیگری از تلویزیون برای حضور در انتخابات و همین دیدگاه بود که باعث شد در دوره چهارم شورای اسلامی شهر اردبیل ولی نعمتی یکی از چهره های طنزپرداز اردبیل علاقه خود را برای حضور در انتخابات پارلمان محلی نشان دهد.

چهره ی دوست داشتنی تلویزیون که به یک باره هوای حضور در شورا را بر سر داشت.

نعمتی کار تبلیغاتی خود را در دوره چهارم انتخابات شورای اسلامی شهر اردبیل آغاز کرد و و اتفاقا با کسب 22591 رای، منتخب اول مردم لقب گرفت.

به اذعان بسیاری ها ولی نعمتی یکی از کم هزینه ترین کاندیداهای شورا شهر بود؛ چرا که او در سالهای متمادی خنده را بر لبان مردم نشانده بود و حالا مردم در تلاش بودند که یکبار هم آنها، نعمتی را خوشحال کنند و این کار را هم به نحو احسن انجام دادند.

حالا ولی نعمتی یکی از اعضای شورای شهر فعلی است که صرف نظر از چهره طناز،شخصیت دیگری از خود را نیز در این پست نشان داد و در زمان کنونی نیز یکی چهره های بی حاشیه و دوست داشتنی شوراست.

اما حضور تلویزیونی ها به انتخابات شوراها ختم نشد؛ با آغاز همهمه انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، سروصدای زیادی از حضور تلویزیونی ها برای شرکت در رقابت انتخاباتی به گوش رسید که شاید یکی از مهمترین انها صغری فرشی مجری توانمند صدا و سیمای اردبیل بود.

البته حضور فرشی در انتخابات در حد حرف و حواشی باقی ماند و این بانوی اردبیلی در نهایت کاندیدا نشد.

در همین هیاهو اعلام حضور یک چهره طناز تلویزیونی برای رقابت انتخاباتی برای ورود به بهارستان، شوک عجیبی را در بین مردم و مطبوعاتی ها به همراه داشت.

 احد بیوته چهره ای که مردم او را بیشتر با "مش سعداالله" می شناختند، سودای حضور برای نشستن بر صندلی بهارستان را در سر داشت.

حضور او در عرصه انتخابات هم منتقد زیادی داشت و هم اینکه به دلیل سابقه موفقیت تلویزیونی ها در عرصه انتخابات، ترس را در دل دیگر رقبا کاشته بود.

بیوته که قطعا محبب ترین چهره طنز تلویزیونی بود فعالیت های خود را آغاز کرد و در پایان هر چند توفیق حضور در بهارستان را نداشت اما با کسب بیش از 25 هزار رای، بازهم نشان داد جعبه جادویی نقش بسزایی در عرصه انتخابات دارد.

حال در این روزهای نزدیک به انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا سروصدای زیادی از حضور دیگر چهره فعال تلویزیونی که بعد از جدایی نعمتی و بیوته مسئولیت یکی از برنامه های پرطرفدار را به عهده دارد به گوش می رسد.

هرچند حضور این مجری در انتخابات پیش رو فعلا در حد گمانه زنی است، اما باید منتظر روز ثبت نام کاندیداها ماند و دید که آیا فردی از شبکه کاندیداپرور سبلان در انتخابات شورای شهر حضور پیدا می کند یا...؟

انتهای پیام/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد