سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 64799
|
11:38 - 1395/12/22
نسخه چاپی

به بهانه 22 اسفند، روز بزرگداشت شهدا؛

خلوتی با فرزندان گمنام انقلاب

	خلوتی با فرزندان گمنام انقلاب
مکان دفن شهدای گمنام و سادگی مزار آن‌ها خود گویای گمنامی سرداران بی پلاک است؛ گمنامانی که چندین سال پیش در چنین روزی اقتدار و استواری را برای ایران اسلامی رقم زدند تا باشند کسانی که مقتدرانه از ارزش های انقلاب دفاع کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازکوثرخبر، 22 اسفند، روز بزرگداشت شهدا در ایران اسلامی فرصتی شد تا از فروتنی سرداران بی پلاک در شهر گیوی بگوییم تا شاید کسی باشد که در روز بزرگداشت شهدا به چنین درد و دل سوزناکی گوش فرا دهد.

نزدیک به 4 سال است که 2 سردار بی پلاک در محوطه پارک شکوفه های بادام شهر گیوی به عنوان نماد اقتدار و استواری به خاک سپرده شده اند اما در این مدت سنگ قبر تنها یادگاری می باشد که از سوی مسئولین برای این دوشهید گمنام به جا مانده است.

باوجود گذشت چندین سال از تشییع  و خاک‌سپاری پیکر مطهر 2 شهید گمنام در شهرستان کوثر، محل دفن پیکر های این یادگاران دفاع مقدس باوجود اینکه همه روزه میزبان دهها عاشق دل‌سوخته است اما نشانی از یادبود و نمادی از استقامت و رشادت ندارد و مسئولان این شهر که مسئولیت خود را مرهون جان‌فشانی این رزمندگان می‌دانند تنها به اختصاص 2 سنگ‌قبر معمولی و مشتی سیمان به نشان گمنامی این شهدا اکتفا کردند.

اما در این میان طرح یادمان شهدای گمنام شهر گیوی که از 4 سال پیش مطرح بوده و مسئولین امر برای احداث این مقبره در کش و قوس بودند؛ امسال از سوی فرمانداری کوثر تامین اعتبار شد و مقرر گردید که 700 میلیون ریال برای احداث یادمان شهدای گمنام گیوی در نظر گرفته شود.

به گفتهفرماندار کوثر14 میلیارد ریال برای حوزه فرهنگ و هنر در سال 95 اختصاص یافته است که دو میلیارد و پانصد میلیون ریال به احداث مجتمع فرهنگی هنری و 700 میلیون ریال برای احداث یادمان شهدای گمنام در نظر گرفته شده است.

حال پس از گذشت چندین ماه از اختصاص 700 میلیون ریال به احداث یادمان شهدای گمنام گیوی، عملیات اجرایی این طرح همچنان آغاز نشده و مستلزم پیگیری های مسئولان نیز می باشد.

بی شک با ایجاد و احداث مقبره یا حسینیه شهدای گمنام گیوی، نه تنها فرهنگ شهید و شهادت و اهمیت به مقام شهدا از یادها نخواهد رفت بلکه این اقدام مسئولین الگوی فرهنگی مناسبی برای کودکان، نوجوانان و جوانان این شهر خواهد شد.

اما همچنان این سوال در افکار و اذهان عمومی نقش بسته است که " کی و چه وقت" این اعتبار در نظر گرفته شده 100 درصد برای احداث مقبره شهدای گمنام تخصیص خواهد یافت؟

گفتنی است که پیشتر، سنگ فرش مزار شهدای گمنام با همت و تلاش شهرداری گیوی صورت گرفته است.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد