سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 64838
|
16:43 - 1395/12/23
نسخه چاپی

فرمانده انتظامی استان اردبیل در نشست خبری مطرح کرد؛

رشد 79درصدی جرایم رایانه ای/ مخالف شادی مردم نیستیم/با حرکات مخل نظم و آرامش قطعا" برخورد می کنیم

رشد 79درصدی جرایم رایانه ای/ مخالف شادی مردم نیستیم/با حرکات مخل نظم و آرامش قطعا" برخورد می کنیم
امیر، حسین عبدی فرمانده انتظامی استان اردبیل در نشست خبری ضمن ارائه گزارش عملکرد 1 ساله،تمهیدات و اقدامات لازم در پایان سال را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازآذرسلام، امیر، حسین عبدی در نشست خبری با خبرنگاران که با موضوع تشریح عملکرد پلیس و تمهیدات سفر نوروزی در سالن جلسات ستاد فرماندهی انتظامی برگزار شد مطالب خود را با اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل آغاز کرد و اظهار داشت: پلیس در مبارزه با قاچاق کالا با وجود نوار مرزی بالا اقدام مناسبی داشته و طرف جمهوری آذربایجان نیز نسبتا خوب اقدام کرده است.

 فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل مبلغ و ارزش کالای قاچاق کشف شده را بالای 375 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: مقدار کشفیات نسبت به سال قبل 217 درصد رشد داشته و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی دستور حمایت از سرمایه گذاران و بنگاه های اقتصادی به رده های مرتبط داده شده است.

امیر، عبدی در بخش مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: اردبیل از استان های آلوده به مواد نبوده و تاکنون ادعایی مبنی بر خروج مواد از این استان به خارج از استان یا کشور همسایه نشده است.

وی مطالبه مردمی در برخورد و دستگیری خرده فروشان و توزیع کنندگان مواد مخدر را به حق دانست و افزود: 700 نفر از معتادین جمع آوری شده است که نیمی از این تعداد با حمایت های انجام شده از سوی استانداری، شهرداری و شورای شهر در ایجاد کمپ ترک اعتیاد "ازادی"، به این محل منتقل شده اند.

فرمانده انتظامی استان اردبیل سرقت را دو قسمت؛ مهم - خرد تقسیم بندی کرد و افزود: سرقت در استان اردبیل کنترل شده بوده و 60درصد توان کلانتری ها معطوف به پیشگیری از سرقت شده هست طوری که امسال 11 درصد کاهش داشته و 26 درصد از سرقت ها را سرقت مهم تشکیل می دهد که نسبت به سال قبل 25 درصد در سرقت مهم کاهش را شاهد بودیم.

وی سرقت خشن در استان اردبیل را در حد ادعا دانست و گفت: سرقت خشنی ثبت و اثبات نشده است.

حسین عبدی با بیان اینکه 74 درصد سرقت ها خرد بوده و 5 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته اضافه کرد: سرقت به عنف سال گذشته 60 درصد و امسال 35 درصد بوده که نسبت به سال گذشته درصد قابل توجهی از کاهش را نشان می دهد.

امیر،عبدی در مجموع؛ کاهش سرقت ها را در سال جاری 11 درصد در کل استان و 13 درصد در اردیبل اعلام کرد و از جایگاه مناسب و بالای نرم کشوری در کاهش این بزه خبر داد.

این مقام انتظامی در سخنان پایانی این بخش گفت: طبق توافق با نظام مهندسی استان هر ساخت و سازی باید فرم پیشگیری و رعایت تدابیر جلوگیری از سرقت را تکمیل کند.

وی در ادامه و در بخش دیگری از سخنان خود، 75 درصد وقوع جرایم را در مرکز استان اعلام کرد و اظهار داشت: کشف مواد مخدر صنعتی 13 درصد رشد داشته و از بین این مواد ها هشیش بالاترین مقدار را به خود اختصاص داده است.

حسین عبدی در باره تلفات جاده ای ناشی از تصادفات فوتی نیز اظهار کرد: سال 85 از بین 170 فقره تصادف منجر به فوت، تعداد 267 نفر کشته شدند و در سال جاری ( 95 ) تعداد 114 فقره تصادف منجر به فوت روی داده که تلفات فوتی آن 139 نفر است بنابراین میانگین 10 ساله حاکی از 48 درصد کاهش حکایت دارد.

امیر، عبدی فرماندهی انتظامی استان اردیبل این کاهش را مرهون فرهنگ مردم، ارتقای فرهنگ رانندگی و رعایت قوانین رانندگی و همچنین نظارت پلیس دانست و افزود: اصلاح نقاط حادثه خیز نیز از جمله این عوامل است.

وی در باره تلفات سال گذشته(94) نیز اظهار داشت: در این سال تعداد 144 نفر کشته شده بودند و امسال این تعداد به 139 نفر رسیده و این در حالی بوده که تعداد خودروهای اضافه شده به ناوگان شهری 10 برابر افزایش داشته است.

عبدی استان اردیبل را در وقوع جرایم خشن شامل گرو کشی و آدم ربایی، از استان های امن برشمرد و از کاهش 50 درصد آمارها در این راستا خبر داد و افزود: تعداد وقوع قتل سال گذشته 20فقره و امسال 17 فقره بود که هیچ کدام سازمان یافته نبوده بلکه عوامل خانوادگی مالی و غیره دخیل بوده است.

کاهش 6 درصدی درگیری ها در سال جاری و کاهش 4 درصدی کلیه جرایم در استان، از دیگر جرایمی بود که در این نشست خبری مطرح شد و در عین حال فرمانده نیروی انتظامی از افزایش جرایم رایانه ای تا عدد 79 درصد خبر داد.

عبدی با بیان اینکه روز به روز جرایم رایانه ای افزایش می یابد بر هوشیاری در استفاده از تکنولوژی فضای مجازی تاکید کرد.

وی در بخش کشفیات سلاح های جنگی وشکاری نیز گفت: رشد کشفیات سلاح 38 درصد بوده است.

وی تعداد تماس ها با فوریت پلیسی 110 را روزانه 1176 مورد و تعداد راهنمایی ها را 32 درصد اعلام و اظهار داشت: علاوه بر رشد 18 رصدی تماس ها، 50 درصد آن عملیاتی شده و این اقدام 5 درصد افزایش داشته است.

چهار شنبه سوری موضوع بعدی نشست خبری فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل با خبرنگاران بود.

وی در این باره گفت: مخالف شادی و نشاط مردم نیستیم و خانواده ها می توانند در مقابل درب منزل خود با نظارت بر فرزندان خود اقدام به جشن و مراسم چهارشنبه سوری کنند اما با هر نوع سلب آسایش، ایجاد معبر، لاستیک سوزی و سایر اقدامات خطر ساز مخالف بوده و قطعا برخورد خواهد شد.

وی در ادامه از کشف 72 درصدی مواد محترقه در سال جاری خبر داد و گفت: 156 هزار عدد بمب دستی کشف شده و در این باره 11 نفر بازداشت، 8 خودرو توقیف، 14 نفر مصدوم و 7 فوتی داشتیم.

فرمانده انتظامی استان اردبیل از آماده باش 100 درصدی و افزایش نیروی پلیس در کلانتری محلات خبر داد و گفت: با هر نوع تجمع غیرمجاز برخورد خواهد شد.

 

حسین عبدی در پایان نشست خبری با خبرنگاران سایت های خبری و تحلیلی، مطبوعات و خبرگزاری ها با اشاره به شروع سفر های نوروزی؛ شعار ناجا را "آرامش و نشاط بهاری در سایه نظم و قانون مداری" اعلام کرد و گفت: 4 هزار نیرو در این باره بکارگیری خواهد شد و یک ایستگاه پلیس نوروزی نیز دایر خواهد شد.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد