سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 64850
|
11:55 - 1395/12/24
نسخه چاپی

رئیس بسیج هنرمندان استان اردبیل خبر داد؛

اجرای همایش و برنامه های متعدد در سالروز شهادت آوینی

اجرای همایش و برنامه های متعدد در سالروز شهادت آوینی
رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل گفت: همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی، همایش هنرمندان انقلابی - پرچمداران بصیرت در اردبیل برگزارمی شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازآذرسلام، عظیم دشتی در جلسه مشترک با مدیران انجمن های هنری و ادبی سازمان بسیج هنرمندان و مدیران کانون بسیج هنرمندان شهرستان های استان اظهار داشت: تعداد 21 برنامه فرهنگی و هنری برای گرامی داشت هفته هنر انقلاب اسلامی توسط سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل تدارک دیده شده است که مهمترین این برنامه ها همایش هنرمندان انقلابی پرچمداران بصیرت است.

وی افزود: ادبیات و هنر ایران در سال‌های آغازین و دهه اول انقلاب، چنان تحول عظیمی را شاهد بود که به نوعی دگردیسی و تحول شبیه گردید. هنر مبتذل دهه چهل و پنجاه ناگهان در محاصره کار های ارزشی فراوان و سترگ رو به محاق نهاده بود. مضامینی نظیر روابط بی قید و نفسانیت عنان گسیخته جای خود را به موضوعاتی نظیر ایثار و شهادت و از خود گذشتگی و در یک کلام سلوک معنوی انسان داده بود.

دشتی گفت: دهه شصت بی گمان مقطعی باور نکردنی در تاریخ هنر این مرز و بوم است دورانی که هنرمندان بی‌تکلفی پا به ساحت آفرینش هنری نهادند و بر این باور بودند که هنر باید بال پرواز  جهت رسیدن به ساحت های آسمانی و ارزش والای اسلامی باشد از این منظر و با این تفكر جایگاه هنر انقلاب جایگاهی رفیع و کاملا ممتاز است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان در ادامه بیان داشت: در هنر پس ازانقلاب ایران اسلامی، درزمینه‌هایی مانند؛ زبان هنری، محتوای انقلابی و مکتبی، جهت‌گیری هنر، رشد استعدادهای تازه هنری و ادبی، آثار هنری و تألیفات ماندگار و اثرگذار قابل مطالعه، بررسی و تحلیل است. بطوری‌ كه بررسی ادبیات و هنرانقلاب در ایران و نقش انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در پدید آمدن یا ساختار، قالب‌ها، محتوا و ویژگی های آن، بحثی گسترده تر می طلبد و بجاست كه پژوهشگران هنر، متولیان و مدیران فرهنگی كه دغدغه نظام و آرمان های نظام دارند، در این زمینه گام هایی اساسی و شایسته‌ای بردارند. بسیج هنرمندان که خود تولد یافته هنر انقلاب اسلامی بر خود فرض می داند که با تمام ظر فیت موجود در تبیین هنر انقلاب اسلامی تلاش نماید و شاخص های هنر انقلاب را معرفی کرده و بر اساس نقشه راهی که مقام معظم رهبری تععین فرموده است حرکت کند.

وی در ادامه گفت: در هفته هنر انقلاب اسلامی که به مناسبت بیستم فروردین سالروز شهادت شهید سید مرتضی آوینی نامگذاری شده،  برنامه ها و همایش های مختلف برای  تبیین هنر انقلاب اسلامی معرفی چهره ها شاخصه های جبهه فرهنگی و هنر انقلاب اسلامی، معرفي نقش بسيج هنرمندان در عرصه هاي مختلف كشور (عرصه جنگ نرم، سازندگي، فرهنگی، آموزشی و...) تبيين فلسفه نام گذاری روز بسيج هنرمندان و ضرورت وجود سازمان بسيج هنرمندان، تبيين نقش بسيج هنرمندان در صيانت از دستاوردهاي انقلاب اسلامي و اصل ولايت مطلقه فقيه در محيط هنر وادب و فضاي پيرامون آن، ايجاد شور و نشاط بيشتر در بسيج هنرمندان در راستاي اجراي ماموريت و گرامی داشت یاد و خاطره ی بزرگ هنرمند انقلاب اسلامی شهید سید مرتضی آوینی، تدارک دیده شده است.

  مشاور هنری فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل  افزود: دیدار با خانواده  های معظم شهید ان هنرمند، دیدار و عیادت از هنرمندان پیشکسوت، دیدار هنرمندان بسیجی با نماینده محترم ولی فقیه در استان، حضور فعال در خبرگزاری های محلی در راستای تبیین هنر انقلاب اسلامی، حضورجمعی در مزار شهیدان هنرمند، حضور هنرمندان در برنامه های تلویزیونی و رادیویی، مراسم بزرگداشت روز «هنرانقلاب اسلامی»، سالروز «شهادت شهید آوینی»، سالروز «بسیج هنرمندان»، با حضور هنرمندان عرصه های مختلف هنری، معرفی شهید هنرمند شاخص استانی و شاخص کشوری درسال 96، اجرای نمایش خیابانی، خوانش نمایشنامه با مضامین انقلاب اسلامی ودفاع مقدس، برگزاری جلسات نقد و بررسی، دیدار هنرمندان با فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان، برگزاری محافل شعر از جمله برنامه های است که با همکاری و مشارکت دستگاه های فرهنگی و هنری در استان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد