سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 64908
|
03:17 - 1395/12/26
نسخه چاپی

کارشناس ارشد مسائل اقتصادی و گردشگری مطرح کرد؛

مسئولان در حوزه گردشگری جبران مافات کنند/لزوم استقرار راهنمای مسافران در ورودی شهر گیوی

مسئولان در حوزه گردشگری جبران مافات کنند/لزوم استقرار راهنمای مسافران در ورودی شهر گیوی
کارشناس مسائل اقتصادی و گردشگری گفت: شهرستان کوثر با 75 منطقه توریستی، گردشگری و تاریخی نیاز به مدیریت کارآمد دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، به نقل ازکوثرخبر،سعید شمس اظهار کرد: شهرستان کوثر و مرکز آن شهر گیوی مناطق توریستی و گردشگری بخصوصی را در خود جای داده است که همه ساله میزبان خیل عظیمی از گردشگران و میهمانان نوروزی می باشد.

وی ادامه داد: ولی این شهرستان با وجود دارا بودن ظرفیت ها و پتانسیل های اقتصادی و گردشگری در سایه عدم اعتبارات مناسب استانی و همچنین ناکارآمدی در این خصوص، همچنان کمترین بهره را از وجود سرمایه گردشگری می برند.

این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد:در آستانه عید، لازم است جهت جبران مافات برنامه‌هایی برای رفاه حال گردشگران و مسافرانی که از طرف سرچم، اردبیل و خلخال وارد شهرستان می‌شوند در نظر گرفته‌ شود تا میهمانان نوروزی، خاطره‌ی خوبی از شهرستان کوثر در ذهن‌هایشان ماندگار شود.

شمس با اشاره به زمینه و پتانسیل بالای کوثر در بحث طبیعت‌گردی و توریسم اظهار داشت: در خود شهر گیوی و روستاهای اطراف، مناطق تاریخی بسیاری وجود دارد که هم اکنون در سایه ناکارآمدی مسئولین امر روز به روز از بین می روند، بی توجهی به آثار و مناطق تاریخی و گردشگری شهرستان کوثر تهدیدی است برای صنعت توریسم این شهرستان که لازم است مسئولین برای احیای دوباره این اماکن تاریخی تلاش کنند.

وی همچنین بیان کرد: پل پردلیث در محدوده 30 کیلومتری شهر گیوی واقع در جاده سرچم در بین راه خاکی دربند مشکول با قدمتی 800 ساله که به سلسله سلجوقیان می‌رسد جای خوبی برای بازدید گردشگران و مسافران است.

کارشناس ارشد مسائل اقتصادی و گردشگری افزد: همچنین دربند های هواشانق، دوگر، مشکول و آرپاچایی نیز یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری شهرستان می باشند.

وی اظهار کرد: از سویی شهر گیوی علاوه بر طبیعت بکر و زیبایش، حمام باستانی و سنگی را در دل خود جای‌داده است که بزرگ‌ترین میراث گردشگری و دست نخورده شهرستان است.

شمس در ادامه افزود: در روستای فیروز آباد علاوه بر طبیعت بکر، سنگ‌های قدیمی و صخره های منقش وجود دارد و پل تاریخی فیروز آباد نیز که مربوط به 900 سال پیش است چهره زیبای این منطقه را بیش از پیش طراوت بخشیده است.

کارشناس ارشد مسائل اقتصادی و گردشگری مطرح کرد: در حاشیه رودخانه همیشه خروشان قزل اوزن و دربند دست نخورده مشکول با حیواناتی چون بز کوهی، گربه وحشی و ... دیدنی خواهد بود.

وی با اشاره به غار یخچالی روستای هواشانق گفت: کوثر هر نوع ظرفیتی را ازلحاظ توریستی دارد و مسافر با هر نوع ذائقه‌ای و تفکری می‌تواند مکانی برای بازدید و استقرار چند روزه خود بیابد.

این کارشناس گردشگری عنوان کرد: صنعت گردشگری شهرستان نیازمند تنظیم سند توسعه است؛ سندی که با بررسی باید و نبایدهای حاصل از کالبدشکافی آن از سوی کارشناسان بخش گردشگری و متخصصین و نخبگان جامعه و کارشناسان و صاحبنظران فرهنگی و اقتصادی تنظیم گردد.

شمس کمبود منابع مالی و اعتباری و همچنین بی توجهی و ناکارآمدی مسئولین استانی و شهرستانی در این خصوص را از دیگر عوامل عقب ماندگی صنعت توریسم در شهرستان عنوان کرد و گفت: مسئولین می توانند حداقل برای جبران عقب ماندگی ها و بی مهری ها با فعال کردن سیستم اطلاع رسانی، استقرار راهنمای گردشگر در ورودی شهر گیوی، چاپ و توزیع برشور گردشگری، آماده سازی مسیر های گردشگری و دیگر اقدامات شهری نسبت به احیای دوباره اقتصاد و توریسم تلاش کنند.

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد