سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 64935
|
14:36 - 1395/12/27
نسخه چاپی

امام جمعه اصلاندوز:

عید نوروز بهترین فرصت برای "صله رحم" است/ زنان جامعه اسلامی از زندگانی حضرت زهرا(س) الگوبرداری کنند

عید نوروز بهترین فرصت برای "صله رحم" است/ زنان جامعه اسلامی از زندگانی حضرت زهرا(س) الگوبرداری کنند
امام جمعه اصلاندوز با بیان اینکه عید نوروز بهترین فرصت برای صله رحم است گفت:در قرآن کریم بر این مسئله توجه خاصی شده و بسیاری از آیات به آن پرداخته اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازارس تبار،حجت الاسلام والمسلمین "عظیم اسدزاده" در خطبه های این هفته نماز جمعه اصلاندوز ضمن تبریک فرارسیدن عید نوروز باستانی سال 96 با بیان اینکه طبق فرمایشات حضرت امام علی (ع) «عید روزی است که در آن گناه و معصیت صورت نگیرد» گفت:عید نوروز بهترین فرصت و بهانه برای دیدار و در کنار هم بودن است از این روز صله ارحام ، اهمیت فراوانی در اسلام دارد صله رحم به معنای ایجاد ارتباط, دید و بازدید و رسیدگی به امور خویشان و نزدیکان است که در قرآن کریم بر این مسئله توجه خاصی شده و بسیاری از آیات به آن پرداخته اند.

وی برکت عمر، افزایش رزق و روزی،رفع فقر، گشایش در امور و مهم تر از همه ایجاد فضای همدلی و محبت و مهرورزی و امداد و یاری رسانی در حل مشکلات مومنان همگی از مواهب و برکات صله رحم است که در بیانات بزرگان دین و آئین هم بدان اشاره های فروان شده است.

امام جمعه اصلاندوز در ادامه به اتفاقات سال 95 در داخل و خارج کشور اشاره کرد و گفت:عربستان سعودی با همکاری آمریکا و انگلیس در اقدامی جنایتکارانه بر علیه 7 میلیون یمنی مظلوم  با ریختن آتش بر سر این مردم خوی وحشیگری خود را به دنیا نشان دادند.

حجت الاسلام اسدزاده با بیان اینکه سازمان ملل و حقوق بشر در مقابل این جنایتها تاکنون سکوت اختیار کرده اند افزود:متاسفانه رفتارهای ناپسند آل سعود و داعش گرفتاری های فراوانی بر مسلمان وارد کرده است که امیدواریم با ظهور حضرت امام زمان(عج)مسلمانان از این گرفتاریها نجات یابند.

وی همچنین با تبریک فرارسیدن سالروز میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن و مادر به شمه ای از شان و منزلت آن حضرت در طول زندگی گرامی اش اشاره کرد و از مردم بخصوص زنان و دختران جامعه اسلامی خواست اخلاق و رفتار و حجاب حضرت فاطمه زهرا(س) را نمونه الگو سرمشق خود قرار دهند.

امام جمعه اصلاندوز با تشکر از مقام عظمای ولایت که انصافا با عنایت و درایت و تدبیر،نظام اسلامی ایران را بخوبی سکانداری می کنند، از مسئولان کشور بخصوص شهر اصلاندوز نسبت به اقدامات و عملکردهای ادارات و نهادها در سال 95 قدردانی کرد و گفت:با اقداماتی که در آستانه عید نوروز از طرف شهرداری اصلاندوز انجام می شود تا حدودی مشکلات خیابانهای اصلی شهر حل شده اما کافی نیست و برخی از خیابانها و کوچه ها هنوز پر از چاله چوله و با مشکلاتی زیاد گریبانگیر شده است.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد