سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 64946
|
08:41 - 1395/12/28
نسخه چاپی

مدیرعامل پل‌معلق مطرح کرد؛

سنگ اندازی مسئولان شهرستان در اجرای برنامه‌های فرهنگی/ مسئولان به جای حمایت تحریم می‌کنند

سنگ اندازی مسئولان شهرستان در اجرای برنامه‌های فرهنگی/ مسئولان به جای حمایت تحریم می‌کنند
مدیرعامل پل معلق از سنگ اندازی مسئولان ارشد شهرستان در اجرای برنامه‌های فرهنگی در پل معلق خبر داد و گفت: پیش از این با تعامل برنامه‌ها پیش می‌رفت اما در سال جدید با سنگ اندازی و تحریم برنامه‌ها تعطیل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازسفیرمشکین، حسین عباس‌نیا مدیرعامل پل معلق در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی مختلف در این مجموعه گفت: از زمان افتتاح پل معلق برای هر مناسبت و در طول سال برنامه ویژه پیش بینی و اجرا شده است و تاکنون مشکل خاصی نیز پیش نیامده است.

 

وی افزود: اما در سال جدید مسئولان ارشد شهرستان اظهار می‌کنند که باید برنامه‌ها در قالب موسسه اجرا شود این در حالی است که ثبت این موسسه ماه‌ها طول می‌کشد و تا صدور مجوز موسسه که آن هم دارای شرایط خاصی است سال 96 از دست خارج می‌شود و عملاً فرصت سوزی می‌شود.

 

وی ادامه داد: در کل کشور 126 منطقه نمونه گردشگری وجود دارد که در تمام این مناطق به علت نمونه بودن آن مراسمات با رعایت شئونات اسلامی بدون دریافت مجوز موسسه یا ...  برگزار شده و می‌شود اما در این شهرستان به تازگی اعلام شده که باید تحت نظر موسسه فعالیت شود.

 

عباس نیا با بیان اینکه این مجموعه از درآمد شخصی خود اقدام به اجرای برنامه‌های فرهنگی می‌کند گفت: در سال جاری نزدیک به دو میلیارد ريال از درآمد این مجموعه برای اجرای برنامه‌های فرهنگی پل معلق شده است و ریالی نیز از مسئولان شهرستان درخواست نشده است و امروز مسئولان به جای حمایت و تعامل با این مجموعه سنگ اندازی می‌کنند و به بهانه‌های مختلف از اجرای برنامه‌های فرهنگی جلوگیری می‌کنند.

 

وی افزود: با توجه به اینکه هنوز موسسه‌ای به ثبت نرسیده مجبور هستیم برای اجرای هر برنامه میلیون‌ها ريال برای موسسه هزینه پرداخت کنیم تا بتوانیم از امتیاز آن استفاده کنیم در حالی که پیش از این با تعامل و همکاری مسئولان ارشد و فرهنگی شهرستان تمام برنامه‌ها به خوبی پیش می‌رفت.

 

مدیرعامل پل معلق گفت: در سال 95 مجوزهای لازم صادر می‌شد و قانونی هم برای اجرای برنامه زیر نظر موسسه وجود نداشت اما در سال 96 قانون جدید برای این مجموعه اعمال شده که در صورت تحمیل هزینه اضافی بر این مجموعه از اجرای برنامه‌های فرهنگی خودداری خواهیم کرد.

 

وی افزود: منطقه نمونه گردشگری نور سبلان تنها به دنبال اجرای برنامه‌های فرهنگی و ایجاد فضایی شاداب برای مردم این شهرستان و مسافران ورودی است که در صورت حمایت و تعامل، کارها همچون گذشته پیش می‌رود در غیر این صورت کلیه برنامه‌های فرهنگی در این مجموعه تعطیل خواهد شد.

 

وی تاکید کرد: برای سال 96 از آغاز سال تا پایان سال برنامه‌های ویژه‌ای پیش بینی شده بود و هدف این مجموعه ایجاد فضای شاداب و زنده کردن آداب و رسومی است که در طی سالیان سال به فراموشی سپرده شده است حال با این وضعیت به وجود آمده سالی که نکوست از بهارش پیداست؛ مسئولان به جای حمایت با نگاه امنیتی به این مسائل نگاه می‌کنند که سازگار با برنامه‌های فرهنگی نیست.

 

عباس نیا با تاکید بر راه اندازی سینما در این مجموعه گفت: دولت مردان با تعطیلی سینما و تبدیل آن به مراکز تجاری به دنبال کسب درآمد بیشتر هستند اما این مجموعه از هزینه‌های سخصی خود و به جای ایجاد مرکز تجاری به دنبال ایجاد سینماست که در این شهرستان به معضل اساسی تبدیل شده و مسئولان ارشد شهرستان و دولت مردان به جای حمایت از این مجموعه آن را تحریم می‌کنند.

 

وی در پایان گفت: منطقه نمونه گردشگری نور سبلان تنها مجموعه‌ای در شهرستان است که با هزینه‌های خود برای اجرای برنامه‌های فرهنگی پیش قدم شده است.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد