سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 64952
|
11:32 - 1395/12/28
نسخه چاپی

آمارهای رنگارنگ متناقض با سفره های بیرنگ

 آمارهای رنگارنگ متناقض با سفره های بیرنگ
جوان اهل گیوی می گوید: من تازه ازدواج کردم و در همین ابتدای زندگی، خریدِ 6 قلم از اجناس عید 280 هزار تومان برایم هزینه برداشت درحالی که خرید ماهانه منزل را هنوز انجام نداده ام.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازکوثرخبر، در روزهای پایانی سال به سر می بریم و بازار خرید و فروش شب عید به ظاهر پر رونق ولی کم رمق احساس می شود.

این مسئله که پیشتر هم مشهود بوده است مربوط به آمار های بانک مرکزی و یا دیگر منابع آماری کشور منوط به عملکرد ها و آمارهای متفاوت اقتصادی نیست چرا که مستقیما با جیب مردم در ارتباط است و آنچه که قابل مشهود می باشد، قدرت و توان خرید مردم است که نسبت به سال های قبل آمار نزولی را طی می کند.

در این میان انتظار می رفت حداقل با واریز یارانه نقدی از سوی دولت به حساب سرپرستان خانوار وضعیت نابسامات اقتصادی کسبه و بازاریان و همینطور سفره نوروزی مردم رنگ و لعاب تر شود تا حداقل مردم قدری از حس و حال نوروزی را در سال جدید لمس کنند؛ اما انگار با این شرایط بهار هیچ تازگی برای مردم ندارد!

بنا به گفته بازاریان کوثری مردم فقط می آیند و می روند و تنها به اجناس نگاه می کنند، گاهی هم قیمت می پرسند و می روند؛ هیچ خریدی در کار نیست!

این در حالی است که شاید قیمت اجناس مربوطه در سطح بازار گیوی متناسب با جیب مردم باشد، ولی متاسفانه این تاثیر رکود و تورم است که تناسب بین جیب مردم و بازار را از بین برده است.

یکی از شهروندان کوثری در حاشیه خرید سبد عیدانه خود از بازار به خبرنگار کوثرخبر گفت: امروز برای خرید شب عید به بازار آمدم و فقط وسایل مورد نیاز و ضروری را که سفره نوروزی را با آنها تدارک خواهم دید، خریداری کردم، درآمد ماهانه ام را خرج اقلام مصرفی عید کردم ولی سفره نوروزمان همچنان کاستی های بسیاری دارد.

دیگر جوان اهل گیوی می افزاید: من تازه ازدواج کردم و در همین ابتدای زندگی، خریدِ 6 قلم از اجناس عید 280 هزار تومان هزینه برداشت درحالی که خرید ماهانه منزل را هنوز انجام نداده ام.

این جوان اظهار کرد: بیکاری، تورم و رکود موجود در بازار بیداد می کند و گرانی در بازار و پایین آمدن سطح درآمد مردم نسبت به جیبشان معضلی اسفبار می باشد که مرتفع ساختن آن برای سرپرستان خانوار تنها به یک رویا تبدیل شده است.

به گزارش کوثر خبر، در آستانه عید از آنجا که پیاده روهای گیوی مملو از دستفروشان و ...هستند و مثل همیشه سد معبر در شهر بیداد می کند؛ لازم می باشد شهرداری گیوی در سازماندهی آنها در راستای رفاه حال مردم و میهمانان تسریع کند.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد