سرویس: وبگردی
کد خبر: 64957
|
11:45 - 1395/12/28
نسخه چاپی

گزارش سفر نور (1)

از اروند تا شلمچه با راهیان نور + تصاویر

	از اروند تا شلمچه با راهیان نور + تصاویر
همه ساله عده زيادي از مردم استان اردبيل براي زنده نگهداشتن ياد و خاطره شهدا و هشت سال دفاع مقدس به مناطق عمليات اعزام و از آن مناطق بازديد مي کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازآران مغان، کاروان‌های اعزامی استان اردبیل متشكل از شهرهای پارس آباد، سرعين، نیر، نمين و البته بسيج ورزشكاران اردبيل از 23 اسفند ماه امسال به مدت 5 روز از مناطق عملیاتی طلاییه، اروندکنار (والفجر 8)، شلمچه، هویزه، دهلاويه و فکه بازدید کردند و در این مدت روایتگران دفاع مقدس در مناطق عملیاتی جنوب کشور روایت‌گری کردند.

شلمچه؛ یکی از محورهای هجوم دشمن در ۲۱ شهریور ۱۳۵۹ به خرمشهر بود. در عملیات بیت‌المقدس اگر چه خرمشهر آزاد شد ولی با توجه به اهمیت نظامی شلمچه، دشمن به سختی از آن دفاع کرد و آن را در اشغال خود نگه داشت و پس از آن، موانع، استحکامات و رده‌های دفاعی متعددی در این منطقه ایجاد کرد. رزمندگان اسلام با اجرای عملیات کربلای ۵ در دی‌ ماه ۱۳۶۵، این مواضع را در هم شکستند و شلمچه را آزاد کردند.

عملیات والفجر 8(اروندكنار)؛شهر اروندکنار در فاصله حدود 50 کیلومتری جنوب آبادان و مقابل شهر فاو عراق قرار دارد. عملیات والفجر ۸ که از آن به عنوان نبرد اول فاو نیز نام برده می‌شود، عملیات آبی خاکی بود که در آن نیروهای سپاه پاسداران و ارتش ایران با غافلگیری نیروهای عراقی از اروندرود عبور کرده و شبه‌جزیره فاو در جنوب عراق را به اشغال خود در آوردند. این عملیات در ساعت ۲۲:۱۰ روز ۲۰ بهمن ۱۳۶۴ با رمز «یا فاطمة الزهرا» در منطقه خسروآباد تا راس‌البیشه آغاز گردید و به فتح شهر بندری فاو عراق منجر شد.

برای مشاهده تصاویر با کیفیت عكس هاي یادمان های اروندکنار (یادمان شهدای والفجر8) و شهدای شلمچه بر روی تصاوير کلیک کنید.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد