سرویس: گرمی
کد خبر: 65000
|
12:58 - 1395/12/30
نسخه چاپی

سفره هفت سین در بیمارستان ولایت گرمی

 سفره هفت سین در بیمارستان ولایت گرمی
در آستانه فرا رسیدن بهار طبیعت سفره هفت سین خلاقانه در بیمارستان ولایت گرمی برپا شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازسیفار،آیین‌ها و برگزاری‌ آنها برخاسته از باورها، فرهنگ، تاریخ، مکتب، شیوه‌ زندگی، شرایط جغرافیایی، اسطوره‌ها و نیز نشان از خواست و آرزوهای خفته مردم هر سرزمین‌ است که باید فلسفه زیبای آیین‌های خود را بدانیم چرا که همین آیین‌ها به جامعه سربلندی و به مردم سرزندگی می‌دهند.

 

از مشهورترین مراسم نوروزی ایرانیان، گستردن سفره هفت سین است. این سفره را با هفت چیز که نام آنها با حرف «سین» آغاز می شود، تزیین می کنند با ظهور اسلام در ایران زمین، سفره هفت سین ایرانی‌ها به قرآن مجید مزین شده و آغازین ساعات سال نو را با دعای معروف تحویل سال و خواندن آیاتی از قرآن جشن می گیرند.

 

گسترانیدن سفره هفت سین در عید نوروز، عملی است نمادین که افزون بر تأثیر آن در شادابی دل و جان انسان، دربردارنده نکته های ارزنده و پیام های اخلاقی و تربیتی است. «هرکدام از اجزای هفت سین، نشانه مفاهیمی چون رویش، زایش و باروری، فراوانی و برکت و مانند آنهاست و آدمی را به سوی این آموزه ها فرا می خواند.

 

در حالی در این روز بزرگ همه می خواهند در کنار خانواده های خود باشند، هستند کسانی که دراین لحظه های حساس در حال ارائه خدمت رسانی هستند و لحظات شاد و حساس خود را  با دیگران تقسیم می کنند.

 

دکتر جاویدزاده، رئیس دانشکده پرستاری و مدیر شبکه بهداشت و درمان گرمی مغان در بازدید از بیمارستان ولایت گرمی در کنار سفره هفت سین خلاقانه برپا شده در بیمارستان ولایت در لحاظات پایانی سال و شروع سال جدید، گفت: خدمت تک تک همشریان عزیز سال جدید و عید نوروز را تبریک می گویم و آرزو مندم سال جدید سالی پر از نشاط موفقیت و شادی برای همه آنها باشد.

 

وی افزود: خوشحالیم که همکاران در لحظه تحویل سال در کنار بیماران هستند و از اینکه حضور این عزیزان موجب دلگرمی مردم می شود راضی هستیم چون مردم با خیال راحت دور هم روی سفره عید  می نشینند.

 

دکتر جاویدزاده با اشاره به اینکه باور خانواده ها در رابطه با اینکه همکاران ما و عضوی از خانواده آنها در لحظات تحویل سال در کنارشان حضور ندارند، به مراتب بالاتر از خود فرد است، اظهار کرد: نقش خانواده در ایجاد زمینه نشاط و روحیه دادن برای حضوری فعال در کار و حرفه بسیار پررنگ است و نهاد ها باید در این خصوص، تجلیل از خانواده افرادی که در ایام تعطیل در حال خدمت رسانی هستند را به صورت ویژه دنبال کند و بنده وظیفه خود می دانم از خانواده تمام کارکنان مجموعه شبکه بهداشت و درمان شهرستان گرمی که شادی خود را با هم نوعان خود که نیاز به خدمات دارند تقسیم میکنند قدردانی کنم.

 

پرستاران زحمتکش این بیمارستان  با برپایی سفره هفت سین خلاقانه که سورنگ، سروم، سالبوتامول، سفازولین، سوند، ست سرم و سنتو اجزای تشکیل دهنده سفره هفت سین  و نماد ارائه خدمت به بیماران است نوروز خود را در کنار بیماران جشن می گیرند.

 

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد