سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 65056
|
13:27 - 1396/01/04
نسخه چاپی

کارشناس مسائل سیاسی و اقتصادی مطرح کرد:

واردات بی‌رویه تولید و اشتغال کشور را فلج کرده/"اقتصاد" مد نظر رهبری فصل‌الخطاب مسئولین باشد

واردات بی‌رویه تولید و اشتغال کشور را فلج کرده/"اقتصاد" مد نظر رهبری فصل‌الخطاب مسئولین باشد
کارشناس مسائل سیاسی و اقتصادی، گفت: نباید در کوتاهی‌های صورت گرفته در حوزه‌های اقتصادی و واردات بی رویه که تولید و اشتغال کشور را فلج کرده است دنبال مقصر گشت، چرا که اقدام و عملی درون‌زا که کارآیی اقتصادی کشور را بالا می‌برد هنوز از سوی مسئولین مشاهده نشده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، علیرضا حسینی طی گفتگوی اختصاصی با خبرنگارکوثرخبربا اشاره به فرمایشات نوروزی رهبر معظم انقلاب در نام گذاری سال 96 مبنی بر " اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال"؛ ضمن تاکید بر ملزومات اجرایی این سیاست ملی، ارکان اساسی مبتنی بر اشتغال با اتکا بر اقتصاد مقاومتی در کشور و به تبع در سطح شهرستان کوثر را یکی از اولویت های دولت در عرصه های متعدد سیاسی، اقتصادی و ... برشمرد.

وی با اشاره به اینکه مسئولین به جای اشتغال تولید کنندگان خارجی جوانان فارغ التحصیل خود را بکار گیری کنند، گفت: کشوری که دارای موفقیت های پی در پی در حوزه دفاعی، امنیتی، تولید و آزمایشات متعدد موشکی حرف اول را در منطقه می زند آیا نمی تواند مشکل اقتصادی خود را که راه هموار آن با رهنمود های مقام معظم رهبری فراهم شده است، حل کند؟

حسینی اضافه کرد: نباید در کوتاهی های صورت گرفته در حوزه های اقتصادی و واردات بی رویه که تولید و اشتغال کشور را فلج کرده است دنبال مقصر گشت، چرا که اقدام و عملی درون زا که کارآیی اقتصادی کشور را بالا می برد هنوز از سوی مسئولین مشاهده نشده است.

وی ارتقا و احیای بخش کشاورزی، دامپروری، باغداری، صنعتی و گردشگری را از 5 رکن اساسی و کارشناسی شده توسط کارشناسان مجرب برای توسعه همه جانبه شهرستان کوثر بخصوص در حوزه تولید و اشتغالزایی عنوان کرد و افزود: پرداختن به اصول و ارکان اقتصاد مقاومتی در همه حوزه ها ضرورت دارد و متاسفانه پیش از این اقدامات شایسته و قابل توجهی در این خصوص صورت نگرفته است، فلذا کاستی موجود در این حوزه در سطح کشور و شهر ها مشهود می باشد.

فرماندار سابق کوثر با بیان اینکه کم و کاستی های بسیاری در همه حوزه های اقتصادی، تولیدی و اشتغال زایی برای جوانان و فارغ التحصیلان وجود دارد گفت: با وجود اینکه رهبر انقلاب چندین بار پیاپی واژه "اقتصاد" را در نام گذاری سالها پی اخیر به کار برده اند و گلایه ایشان از وضع موجود اقتصادی نیز بیش از پیش ملموس است ولی وضع تاسفبار اقتصاد، واردات بی رویه، بیکاری و مهاجرت و دیگر معضلات اجتماعی همچنان گریبان گیر اقشار متعدد مردم است و این مسایل می بایست از سوی دولتمردان مرتفع شود.

کارشناس مسائل سیاسی و اقتصادی در دیگر بخش گفتگوی خود ضمن انتقاد از اجاره یا به مزائده گذاشتن معدن های سنگ شهرستان کوثر و خلخال اظهار کرد: به مزائده گذاشتن معادن سنگ منطقه از جنس تراورتن و دیگر معادن روی، مس و ... نه تنها اقتصاد منطقه را از بین می برد و سیاست تولید و اشتغال مد نظر رهبری را نقض می کند، بلکه جاده های ارتباطی و مواصلانی شهری و روستایی را از بین می برد؛ در مقابل انتظار می رود مسئولین شهرستانی و استانی امتیاز این معادن را به مردم و مسئولین امر شهرستان ارائه دهند؛ چرا که حق اهالی این منطقه است که از اقتصاد درون زا در منطقه بهره مند شوند.

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد