سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 66465
|
16:07 - 1396/02/14
نسخه چاپی

قیمت 5 هزار تومانی گوجه فرنگی فشاری بر خانوارهای کم درآمد اصلاندوزی!

 قیمت 5 هزار تومانی گوجه فرنگی فشاری بر خانوارهای کم درآمد اصلاندوزی!
در حال حاضر گوجه فرنگی در اصلاندوز با نرخ کیلویی پنج هزار تومان به فروش می رسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازارس تبار،قیمت گوجه فرنگی نسبت به برخی دیگر از میوه ها گرانتر است و همین مسئله باعث شده تا مردم از این وضعیت گلایه مند و ناراضی باشند.

به نظر می رسد نظارت چندانی توسط برخی نهادها انجام نمی گیرد و قیمت ها نیز به طبع آن بالا می رود و تنها در این میان فشار مضاعفی بر مردم ضعیف و کم درآمد جامعه وارد می شود.

بررسی های میدانی خبرنگارارس تبارحکایت از آن دارد که قیمت گوجه فرنگی در بازار میوه و تره بار واقع در میدان نماز تا میدان جمهوری شهر اصلاندوز کیلویی 5 هزار تومان بفروش می رسد و این قیمت در برخی از میوه فروشان به 6 هزار تومان هم رسیده است.

گوجه فرنگی یکی از محصولات پرطرفدار در سبد غذایی ایرانیان به شمار می‌رود که این محصول گوی سبقت را از بقیه محصولات گرفته و از این رو مردم نسبت به قیمت آن حساس هستند.

حسین مهاجران رئیس اتحادیه میوه و سبزی با اشاره به دلایل گرانی قیمت گوجه فرنگی اظهار کرد: گوجه فرنگی امسال در برخی نقاط کمتر تولید می‌شود که همین امر عامل اصلی افزایش نسبی قیمت این محصول در بازار است.
 

این افزایش باعث شده است که مردم مصرف گوجه فرنگی را کاهش دهند و یا خانواده هایی که توان مالی مناسب ندارند از سبد کالای خود حذف کنند .

این در حالی است که محصول گوجه فرنگی در مزارع اصلاندوز تابستانها کیلویی 500 تومان بفروش می رسد که بیشترین منفعت را در فروش این محصول بیشتر دلالان می برند.

امید است مسئولان نظارتی شهرستان برای کاهش قیمت گوجه فرنگی اقدامات موثری انجام دهند.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد