سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 66581
|
05:07 - 1396/02/18
نسخه چاپی

هم و غم جوانان کوثری در «روز جوان»

هم و غم جوانان کوثری در «روز جوان»
سوای مشکلات فرا منطقه ای بیکاری در سطح کشور، مواردی در خصوص رفع معضلات اجتماعی و بها دادن به قشر جوان در شهر کوچکی چون گیوی وجود دارد که می توان با احیای آنها حداقل موجبات اوقات فراغت سالم را برای جوانان کوثری به ارمغان آورد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازکوثرخبر، 18 اردیبهشت در تقویم ایران اسلامی با عنوان روز جوان نام گذاری شده است، در این روز همه خواسته ها و دغدغه های جوانان در ذهن آدمی تداعی می شود که شاید پرداختن به این مطالبات خالی از لطف نباشد.

این روزها، بیکاری که سرمنشا همه مسائل و مشکلات است و همه اقشار مردم را نیز درگیر خود کرده است موجب بروز معضلاتی چون طلاق، اعتیاد، مهاجرت و ... شده و بطبع آسیب های زیان باری را بر جامعه وارد کرده است.

در این میان قشر جوان در راس این مشکلات واقع شده و متاسفانه تهدید های بسیاری را متحمل شده اند؛ درگیری با خانواده، افسردگی، ناامیدی، سردرگمی، دارای خلق و خوی شکننده، مشکلات اعصاب و روان و دیگر مسائلی که در سایه معضل بیکاری بر پیکره جوانان وارد شده است.

اما این معضل ماوراء اقدامات فردی یا گروهی بوده و نمی توان در راستای مرتفع ساختن آن اقدام چندانی انجام داد؛ متاسفانه بیکاری و دیگر مسائل مرتبط با اقتصاد و توسعه یافتگی در سطح کشور ریشه دوانده و لازم است به صورت فرا جناحی و جهادی وار برای ریشه کن کردن آن اقداماتی انجام داد.

توجه به اقتصاد مقاومتی، جلوگیری از قاچاق کالا و ارز، جلوگیری از واردات بی رویه، برخورد با مفسدان اقتصادی، حمایت از تولیدکنندگان داخلی، از بین بردن بروکراسی اداری و جلوگیری از پارتی بازی ها من جمله راهکارهای پیشنهادی در حوزه رفع معضل همه گیر بیکاری است و دولت در راس آن قرار داشته و می بایست با اتکا به نیروی انسانی داخلی که همانا جوانان تحصیل کرده و نخبگان هستند، این مشکل را مرتفع سازد.

اما سوای مشکلات بیکاری در سطح کشور، مواردی هم در خصوص بها دادن به قشر جوان در شهر کوچکی چون گیوی وجود دارد که می توان با احیای آنها حداقل موجبات اوقات فراغت سالم و بدور از معضلات اجتماعی را برای جوانان کوثری به ارمغان آورد.

تدارک فستیوال ها، سینما ها، مراکز ورزشی، پارک های درون شهری و برون شهری، پیست ها، مجمتع ها، برگزاری مسابقات بومی و محلی، هزینه کرد در حوزه ورزش های همگانی و غیره.... از جمله مواردی است که موجب جلب رضایت جوانان کوثری می شود؛ اما با یک گشت و گذار کوچک در شهر متوجه می شویم که گیوی هیچ یک از امکانات لازم برای خروج از یک نواختی را ندارد.

به عبارتی شهرستان کوثر به مرکزیت شهر گیوی در ارائه خدمات رفاهی، ورزشی و تفریحی به جوانان منطقه کم گذاشته است؛ حال با این وجود چگونه باید مدعی سالم زیستی جوانان در میان رشد قارچ گونه قلیان سراها، کلوپ ها و ... باشیم.

اغلب قهوه خانه های شهر گیوی در چند سال اخیر افتتاح شده و متاسفانه بسیاری از جوانان جذب و یا به زبان بهتر معتاد این قهوه خانه ها شدند، متاسفانه رشد این قهوه خانه ها که بیشتر به ارائه قلیان مشغول هستند در سطح شهر رونق پیدا کرده اما موضوعی که می بایست بیشتر به آن پرداخت، مدیریت ناکارآمد در ارائه خدمات رفاهی، ورزشی و تفریحی به جوانان است که بیشتر موجب رونق کسب و کار قهوه خانه ها شده است.

به گزارش کوثرخبر، اگر شهری از یکنواختی جاذبه ها، رفتارها، بی ارزشی ها و ... برخوردار باشد دیر یا زود شادابی جامعه اش از بین خواهد رفت و گیوی امروز شاهد از بین رفتن شادابی هایش است! شاید بهتر است برای حفظ آرامش و شادابی جوانان این بی ارزشی ها را کنار بگذاریم و چاره ای بیندیشیم.

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد