سرویس: سرعین
کد خبر: 66588
|
09:55 - 1396/02/18
نسخه چاپی

فرماندار سرعین:

رفاه و آسایش معلمان تامین نشده است

	رفاه و آسایش معلمان تامین نشده است
فرماندار سرعین گفت:بقای جامعه و دولت در سایه فداکاری های معلم است اما حد لازم رفاه و آسایش و زندگی بدون نگرانی برای معلیمن فراهم نشده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازچشمه لر،فرماندار سرعین در مراسم گرامیداشت روز معلم و تجلیل از معلمین برتر  با اشاره به اینکه رسالت انبیاء و معلمان هم راستا با هم در جهت راهنمایی و هدایت بشر در مسیر حق است گفت:تکریم و تجلیل از مقام و منزلت معلمان محدود به زمان و مکان خاصی نیست تکریم از جایگاه معلم و دانایی و تقدیر و تجلیل از صاحبان علم و اندیشه بایستی گفتمان اصلی جامعه باشد.

عاطف ناصری جایگاه کنونی معلمان را جایگاه واقعی آن ندانست و خاطر نشان کرد: بقای جامعه و دولت در سایه فداکاری های معلم است اما حد لازم رفاه و آسایش و زندگی بدون نگرانی برای معلیمن فراهم نشده است .

وی تصریح کرد:تصور غلطی است که از معلمین انتظار حضور با نشاط برای آموختن علوم و تربیت به فرزندان خود را داشته باشیم ولی از آنها بی تفاوت عبور کنیم باید انتظارات ما متقابل باشد.

ناصری ادامه داد:ما باید برای رفع نیازها، نگرانی ها و دغدغه های معلمان عزیز و برای احیای جایگاه واقعی معلمان اقدامات عملی و ارزنده انجام دهیم که البته در چند سال اخیر اقدامات مثبت و خوبی در این زمینه صورت گرفته است که تداوم خواهد داشت.

وی با بیان این که انسان از همه چیز سیر می شود به جز علم ودانش، بیان داشت: در حوزه علم واخلاق هر چه جلوتر برویم بیشتر تشنه می شویم.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان سرعین ادامه داد: بقای تمدن ها و ملت ها در گرو تعلیم وتربیت صحیح است و رکن اساسی تعلیم وتربیت، معلمان هستند و بهادادن به مقام معلم در آموزه های دینی و اسلامی ما به کرات بیان شده است و ما با بها دادن به شخصیت و تکریم ابعاد شخصیتی معلمان می توانیم کلیه معضلات و مشکلات اجتماعی را برطرف کنیم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان سرعین نیز در این مراسم  گفت: جامعه ای که بخواهد پیشرفته، پویا و توسعه یافته باشد، نیازمند نظام آموزشی پویا و پرنشاط است.

سید غلامحسین گنجی گفت: با توجه به اینکه فلسفه وجودی خلقت انسان، رسیدن به حیات طیبه می باشد لذا رسیدن به حیات طیبه نیازمند تربیت صحیح است که این تربیت در آموزش و پرورش پویا رخ خواهد داد و بنابر این نقش معلم بعنوان رکن اساسی تعلیم و تربیت نقشی محوری و اساسی است.

گنجی در ادامه توفیقات بدست آمده در بخش های مختلف ستادی و صنفی آموزش و پرورش شهرستان را  نیز در نتیجه همدلی و تلاش گروهی همکاران فرهنگی، مشارکت خیرین و تعامل و همکاری صمیمانه نهادهای دولتی و غیر دولتی در منطقه دانست و ادامه این روند صعودی را از اهداف و برنامه ها ی سال 96 آموزش و پرورش شهرستان بیان کرد.

پخش کلیپ، شعر خوانی استاد فرهنگی رحیم اسدالهی و اجرای موسیقی زنده، قرائت شعر و متن ادبی توسط دانش آموزان و تجلیل از معلمان نمونه از جمله بخشهای این مراسم بود.

 

 

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد