سرویس: وبگردی
کد خبر: 66661
|
12:08 - 1396/02/19
نسخه چاپی

مدیریت جهادی به روایت تصاویر ماهواره‌ای - 4

مراحل ساخت پل جوادیه، نخستین پل سه پایه ایران + تصاویر ماهواره‌ای

مراحل ساخت پل جوادیه، نخستین پل سه پایه ایران + تصاویر ماهواره‌ای
ورود بار ترافیکی چند بزرگراه جانبی به منطقه جوادیه موجب شد که شهرداری تهران پس از بررسی این منطقه، ساخت نخستین پل سه پایه با تکنولوژی خاص در ایران را آغاز کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازمشرق نیوز، سال‌ها بود که مردم جنوب تهران و به خصوص منطقه جوادیه از ترافیک رنج می‌بردند. ورود بار ترافیکی چند بزرگراه جانبی به این منطقه و نیز سختی دسترسی به سایر نقاط‌، شهرداری تهران را مجاب کرد تا هر چه سریع‌تر راه‌حلی اساسی را چاره کند و به ایده ساخت پل جوادیه رسید. مطالعات این پل از سال ۸۶ برحسب ضرورت و نیاز در منطقه آغاز شد، و پس از یک کار جهادی در سال ۸۹ توسط شهردار تهران افتتاح شد.

این پل که به عنوان نخستین پل معلق در کشور شناخته می‌شود، از جهت مهندسی و فنی منحصربه‌فرد است و نخستین پل سه پایه با تکنولوژی خاص در ایران به شمار می‌رود. پل جوادیه در برابر زلزله مقاوم است و می‌تواند بزرگترین زلزله را تحمل کند.

تصاویر ماهواره‌ای به خوبی روند ساخت این پل را نشان می‌دهد.

پل جوادیه دارای ۱۱۶ شمع از عمق ۲۰ الی ۳۰ متری است که بر ۳ پایه بتنی قرار گرفته است. این پل کابلی با طول ۲۱۰ متر شامل ۴ دهنه دسترسی با متراژهای متغیر از ۱۴ متر تا ۲۴ متر در سمت شمال است. این پل توانایی عبور تا ۱۰ خط راه‌آهن از زیر پل را نیز دارد، چرا که درست در تلاقی خطوط راه‌آهن جنوب شهر با خطوط جاده‌ای قرار گرفته است. معضلی که قریب چند دهه در منطقه جوادیه، عابران، ساکنان، اتومبیل‌ها و همگی را رنج می‌داد.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد