سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 66781
|
10:42 - 1396/02/21
نسخه چاپی

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل خبر داد؛

برگزاری پنجمین سوگواره استانی شعر و داستان عاشورا در مشگین شهر

	برگزاری پنجمین سوگواره استانی شعر و داستان عاشورا در مشگین شهر
رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل گفت: پنجمین سوگواره استانی داستان و شعر عاشورایی حدیث عشق در مشگین‌شهر برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازآذرسلام، عظیم دشتی صبح امروز در جلسه مشترک اعضای شورای مرکزی انجمن ادبیات داستانی و شعر بسیج استان اردبیل اظهار داشت: با مشارکت دستگاه‌های فرهنگی و هنری استان  پنجمین سوگواره استانی داستان و شعر عاشورایی حدیث عشق در مشگین‌شهر برگزار می‌شود.

وی افزود: بیان واقعی حماسه عاشورای حسینی و انتقال پیام  قیام حضرت امام حسین (ع)  از طریق هنر شعر و داستان از اهداف برگزاری پنجمین سوگواره حدیث عشق است.

دشتی گفت: چهار دوره این سوگواره استانی به میزبانی شهرستان مشگین شهر و با همت اعضای کانون بسیج هنرمندان این شهرستان برگزار شده و پنجمین دوره نیز به میزبانی مشگین شهر برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان با بیان اینکه در ایران اسلامی داستان و شعر  آیینی  از جایگاه والایی برخوردار بوده افزود:  با بهره گیری از این هنر ها می توان حقایق قیام خونین کربلا را به نحو زیبا و مطلوب به تصویر کشاند.

رئیس ستاد برگزاری پنجمین دوره سوگواره استانی داستان و شعر عاشورایی حدیث عشق در ادامه گفت: این سوگواره  با 7  موضوع محوری 1- نمادشناسی حجاب و عفاف در محرم حسینی،2- آیین و مراسم بومی و محلی3- ظهر عاشورا و نماز4- نقش شعرای آیینی اردبیل در ترویج  فرهنگ عاشورا 5-  رسالت زن مسلمان در معرفی قیام حسینی6- جلوه‌های تاثیرگذار فرهنگ عاشورایی در ایام محرم و صفر در زندگی روزمره اقشار مختلف جامعه 7- نقش فرضیه  امربه معروف ونهی ازمنکر در شکل گیری قیام عاشوار برگزار می‌شود.

دشتی عنوان کرد: این سوگواره در دو رده سنی زیر 18 سال و بالای 18سال برگزار می‌شود و به نفرات برتر هر دو گروه جوایز و لوح تقدیر از طرف دبیرخانه سوگواره اعطا خواهد شد.

وی در مورد شرایط و مقرارت شرکت در سوگواره افزود: هر شاعر و نویسنده می‌تواند حداکثر 4 اثر به دو زبان فارسی و ترکی ارائه کند و آثار ارائه شده نباید در جشنواره‌ و سوگواره‌های دیگر شرکت داده شده باشد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل در پایان یادآور شد: با توجه  به اینکه مراسم اختتامیه سوگواره همزمان با اربعین حسینی  برگزار خواهد شد علاقمندان به شرکت در سوگواره تا 30 مهر ماه سال جاری فرصت دارند آثار خود را به سامانهm.khabarha@gmail.com ارسال و یا  در قالب سی دی به دفاتر کانون بسیج هنرمندان شهرستان‌های استان تحویل دهند.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد