سرویس: اجتماعی
کد خبر: 66803
|
19:41 - 1396/02/21
نسخه چاپی

وعده های ناسرانجام برای شهرک ولیعصر(عج) گرمی

 وعده های ناسرانجام برای شهرک ولیعصر(عج) گرمی
شهرک ولیعصر (عج) واقع در ۲ کیلومتری شهر گرمی به سمت اردبیل از سوی جاده جدید قرار دارد که در بحث شبکه فاضلاب و مدیریت آب های سطحی مشکل جدی دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازسیفار،  شهرک ولیعصر (عج) واقع در ۲ کیلومتری شهر گرمی به سمت اردبیل از سوی جاده جدید است.

رانش محله کوتول آباد گرمی باعث شد طی تصمیمی مسئولان شهرستان ساکنان این محله را به شهرک ولصعیر (عج) گرمی انتقال و زمینه ایجاد یک محل مسکونی مناسب در محلی هموار و وسیع در نزدیکی شهر گرمی فراهم سازند.
ویژگی های منحصر بفرد این منطقه باعث شد در همان اوایل تا به این لحظه از شهرک ولیعصر (عج) به عنوان چشم انداز توسعه شهر گرمی یاد شود.

قرارگیری برخی از ادارات ، مدارس ویژه ، دانشگاه ، مجتمع فرهنگی هنری ، نزدیکی به منطقه گردشگری گیلارلو ، ساخت مسکن مهر و چند مجتمع مسکونی دیگر در این منطقه ، زمین هموار و مناسب و توسعه و برخی ویژگی های دیگر از نقاط قوت این شهرک به حساب می آید.
اما همه این نکات مثبت هم هنوز نتوانسته قسمت اعظم مشکلات زیرساختی این منطقه به خصوص شبکه فاضلاب و مدیریت آب های سطحی آن را حل کند. یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های مردم شهرک ولیعصر(عج)، مشکل فاضلاب این شهر است که همیشه موجب نارضایتی شهروندان بوده در این نقطه از شهر، شبکه فاضلاب وجود نداشته و به معابر رها می شود.

http://uupload.ir/files/cxrp_shahrak_valiasr1.jpg

وعده های ناسرانجام برای شهرک ولیعصر
یکی از اهال ساکن شهرک ولیعصر (عج) گفت: شهرک ولیعصر(عج) گرمی که باید نام آن را روستای توسعه یافته گذاشت، در طول دو دهه اخیر شاهد وعده های زیادی از سوی مسئولان بود که ناسرانجام رها شده است.
«محمود بهشتی» در این خصوص اظهار کرد: این نقطه از شهر نزدیک به ۲۰سال به این مکان انتقال یافته و در طول این سال ها علی رغم وعده های مکرر مسئولان و قرار گیری در بهترین نقطه ممکن برای توسعه شهر گرمی، با برخی مشکلات عدیده دست و پنجه نرم می کند.
وی با بیان اینکه نگهداری احشام در منطقه به یک معضل اساسی برای اهالی تبدیل شده است، افزود: تعدادی از افراد معلوم الهویه در این منطقه احشام نگهداری می کنند که علی رغم آگاهی شهرداری و سایر دستگاه های مرتبط اقدامی در این زمینه صورت نمی گیرد.
وی اضافه کرد: شهرک ولیعصر (عج) قانونا جزو محدوده شهری محسوب می شود، اما متأسفانه به دلیل اینکه عمدتا اهالی ساکن در این منطقه از طریق تسهیلات نسبت به ساخت مسکن اقدام کردند، وضعیت اقتصادی مناسبی نداشته و به تبع آن از اقشار مختلف ساکن شهرک ولیعصر (عج) است.
بهشتی بر لزوم اتلاف سگ های ولگرد در شهرک ولیعصر(عج) تأکید کرد و گفت: دانش آموزان این منطقه برای حضور در مدارس هنگام صبح با گله های بی شمار سگ روبرو می شوند که خود این موضوع در کنار مشکلات بهداشتی خطرات جانی به دنبال دارد.
وی همچنین افزود: به دلیل اینکه شهرک ولیعصر (عج) شبکه فاضلاب کاملی ندارد، همه فاضلاب خانه ها د معابر رها و یا در زمین های خالی از و زراعی جمع می شود که باعث شیواع مواد غیربهداشتی و انواع باکتری در سطح این نقطه از شهر گرمی می شود.

http://uupload.ir/files/g4i3_shahrak_valiasr3.jpg

شهرک ولیعصر (عج) چشم انداز توسعه گرمی است
فرماندار گرمی مغان گفت: شهرک ولیعصر (عج) گرمی چشم انداز توسعه فیزیکی شهر گرمی است و ما در نظر داریم فاصله بین شهر گرمی و شهرک را بهمدیگر متصل کنیم.
وی افزود: چهاربانده کردن دریاچه گیلارلو تا ورودی شهر گرمی باعث می شود شاهد رونق ساخت و ساز در طول مسیر بوده و در نتیجه سبب رونق دوچندان شهرک ولیعصر(عج) باشیم.
وی در رابطه با وضعیت نامناسب فاضلاب این منطقه تأکید کرد: ما در تلاش هستیم از طریق دستگاه متولی نسبت به آغاز اجرای شبکه فاضلاب این منطقه اقدام کنیم و بدنبال اختصاص ردیف اعتباری مشخص برای این مهم هستیم.
این مقام مسئول بیان کرد: قطعا مشکلات و کاستی های موجود در این منطقه بسیار چشمگیر است اما ما در نظر داریم با اتمام پروژه های راکد شهرک ولیعصر همچون مجتمع فرهنگی هنری زمینه افزایش ارزش مادی و معنوی این منطقه را ایجاد کنیم.
شهردار گرمی نیز در این زمینه گفت: اجرایی شدن عملیات چهاربانده کردن ورودی شهر گرمی باعث افزایش رونق ساخت مسکن و انتقال تعداد زیادی از ساکنین در نقاط ناهموار به این منطقه می شود.
«رسول حسن زاده» افزود: شهرداری جهت زیرسازی معابر شهرک ولیعصر (عج) و همچنین احداث کانال های آب تمام تلاش خود را بکار گرفته است، اما معضل اساسی نبود شبکه فاضلاب باعث از بین رفتن خدمات شهرداری در معابر نیز شده است.
وی تصریح کرد: در گذشته، مسؤلیت سیستم فاضلاب شهری بر عهده شهرداری‌ها بود، پس از آن امور فاضلاب در حوزه مسوولیت‌های اداره آب و فاضلاب قرار گرفت، ولی برخی از مردم هنوز شهرداری را مسؤل و پاسخگوی مسایل و مشکلات آب و فاضلاب می ‌دانند، در حالی که این گونه نیست.

http://uupload.ir/files/pdks_shahrak_valiasr2.jpg

به مصوبات شورای سلامت عمل نمی شود
رئیس مرکز بهداشت گرمی مغان گفت: ما در رابطه با لزوم برخورد با نگهداری احشام و اهمیت اجرای شبکه فاضلاب شهرک ولیعصر مصوبه ای در شورای سلامت آوردیم که متأسفانه به آن عمل نمی شود.
امیر قاسمیان اظهار کرد: متولی اجرای شبکه فاضلاب باید هرچه سریعتر نسبت به اجرای این پروژه به دلیل مشکلات بهداشتی موجود اقدام و شهرداری نیز باید با نگهدارندگان احشام برخورد جدی داشته باشد.
وی افزود: در این منطقه کانال هایی برای دفع آب های سطحی وجود دارد اما به علت نبود شبکه فاضلاب، آب‌های خانگی که باید توسط شبکه فاضلاب دفع شود به این کانال‌ها سراریز شده و با توجه به شرایط نامساعد جوی، وضعیت نامطلوب بهداشتی در سطح معابر ایجاد می‌کند.
علاوه بر مشکلات عدیده ای که ساکنان شهرک ولعصر (عج) دارند، بیشتر اماکن دولتی، دستگاه ها و واحدهای مسکونی که توسط دولت احداث شده است، به دلیل شبکه فاضلاب و نبود معابر استاندارد و مناسب خالی بوده و یا در حال تخریب هستند. با وجود مشکلات فوق چندین ویژگی منحصر به فرد در شهرک ولیعصر (عج) وجود دارد که در صورت بسترسازی لازم می تواند زمینه رشد و شکوفایی هرچه بیشتر را فراهم نماید.

 گزارش از قاسمیان

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد