سرویس: اجتماعی
کد خبر: 66819
|
15:11 - 1396/02/22
نسخه چاپی

حجت الاسلام و المسلمين دكتر صفري:

امضای سند آموزش یونسکو سند ذلت برای ملت ایران است

امضای سند آموزش یونسکو سند ذلت برای ملت ایران است
امام جمعه گرمی با اشاره به امضای سند آموزش ۲۰۳۰ یونسکو گفت: امضای این سند برای ملت ایران نه تنها عزت آفرین نیست بلکه یک سند ذلت است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازسیفار،حجت الاسلام و المسلمین صفری در خطبه های نماز جمعه  این هفته سهرستان گرمی ضمن دعوت عموم به تقوای الهی گفت: خداوند تبارک و تعالی رحمت خود را در ماه مبارک شعبان و رمضان به روی بنده خود باز کرده و این ماهها فرصتی است برای کسب تقوا و تهذیب نفس و خود سازی و به نوعی  فصل برداشت است.

 

امام جمعه گرمی با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: اگر ما هم بخواهیم از اصحاب و یاران حضرت ولی عصر(عج) باشیم، باید از منتظران واقعی آن حضرت باشیم.

 

وی با اشاره به وظایف منتظر واقعی اظهار کرد: ارتباط معنوی با خدای متعال، نمازهای یومیه را در اول وقت و حتی المقدور به جماعت بخواند، حضور قلب داشته باشد، همیشه خود را در محضر خداوند متعال بداند، با بصیرت باشد و همچنین از هر گونه گناه و معصیتی اجتناب کند و  بداند که هر هفته، نامه اعمالش به حضور امام زمان(عج) عرضه می شود و مورد بررسی قرار می گیرد.

 

حجت الاسلام و المسلمین صفری با بیان اینکه نیمه شعبان در نزد خدا چنین مقامى دارد که ولادت با سعادت امام زمان(علیه‎السلام) در سحرگاه این شب واقع کرد و بر عظمت و رونق آن افزوده است، اظهار کرد: نیمه شعبان یکی از روزهای مقدسی است که اگر فضیلتش بیشتر از شب قدر نباشد کمتر از ان هم نیست.

 

امام جمعه گرمی هفته هلال احمر را به مسئولين و كاركنان جمعيت هلال احمر تبریک وفعاليت هاي پرسنل اين جمعيت را ارزشمند توصيف نمود و با اشاره به اهميت بالاي فرهنگ نوع دوستي و خدمت رساني به خلق در باورهاي اصيل ايراني – اسلامي آنرا از زيباترين جلوه هاي اخلاق و انسانيت توصيف نمود و از پرسنل و اعضاي جمعيت هلال احمر به عنوان خدمتگزاران جامعه نام برد.

 

خطیب جمعه گرمی در بخشی دیگری از سخنان خود با اشاره به امضای سند آموزش ۲۰۳۰ یونسکو با رویکرد تأثیر بر همه‌ حوزه‌های آموزشی کشورها، در سال ۲۰۱۵ میلادی و برای اقدام عملی کشورها، در سازمان ملل متّحد گفت: جمهوری اسلامی ایران نیز از کشورهای شرکت‌کننده در این اجلاس بود که متعهّد به اجرای این سند شد و در سال ۱۳۹۵، سند ملّی آموزش ۲۰۳۰ را امضا کرد.

 

اگرچه این سند در ماه های اخیر مورد اعتراض نهادهای مختلف قرار گرفت و دلسوزان انقلاب در مورد آفت های آن هشدارهای لازم را به دولت داده بودند، اما متاسفانه شاهد امضای این سند به صورت محرمانه و اجرایی شدن آن در کشور بودیم.

 

وی دلیل مخالفت مقام معظم رهبری با این سند را در تضاد بودن  این سند با تحول بنیادین و برخی ارزش های کشور عنوان کرد و گفت: امضای این سند بیش از اینکه برای ملت ایران عزت آفرین باشد یک سند ذلت است.

 

حجت الاسلام صفری با بیان این که امضای سند ۲۰۳۰ نمونه‌ای از پیگیری پروژه نفوذ بیگانگان در کشور است، اظهار داشت: در چند سال اخیر مقام معظم رهبری (دام ظله) بارها نسبت به توطئه و ترفندهای نفوذ بیگانگان در ساختار اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی جمهوری اسلامی هشدار داده بودند، اما باید اذعان کرد که متاسفانه تاکنون این هشدارها و انذارها، از سوی مصادر امور جدی گرفته نشده است.

 

وی گفت: آمران و مباشران امضا و اجرای این سند باید به خاطر این اقدام خفت بار و تحقرآمیز به پیشگاه رهبری، ملت و خاصه خانواده های شهدا و شاهدان انقلاب و دفاع مقدس عذرخواهی کنند و در محضر خداوندی اظهار ندامت و توبه نمایند.

 

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد