سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 66877
|
09:36 - 1396/02/24
نسخه چاپی

حال و هوای گیوی در اعیاد شعبانیه/تصاویر

 حال و هوای گیوی در اعیاد شعبانیه/تصاویر
این روز ها شهر گیوی همچون دیگر شهرهای استان اردبیل سراسر جشن و سرور شده و مردم این شهر با برگزاری مراسمات متنوع فرهنگی میزبان اعیاد شعبانیه هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازکوثرخبر، شهرستان کوثر به مرکزیت شهر گیوی ابن روزها با برگزاری جشن ها و مراسمات متنوع فرهنگی میزبان آخرین کوکب آسمان امامت و ولایت منجی عالم بشریت منادی هدایت و عدالت حضرت حجت‌بن الحسن (عج) در اعیاد شعبانیه هستند.

این برنامه‌ها به صورت خودجوش و مردمی برگزار می شود که از ابتدای ماه شعبان آغاز و در نیمه این ماه به اوج خود می‌ رسد.

چراغانی و آذین‌بندی مساجد، ایستگاه‌های صلواتی، قرائت دعاهای ماه‌شعبان، اهدای ثواب طرح تلاوت نور، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان، مسابقات فرهنگی با محوریت سیره زندگی ائمه‌اطهار (علیهم السلام)، خاطره‌گویی، شب‌شعر، مسابقات قرآنی از برنامه‌های این جشن‌ها است.

برگزاری گفتمان‌های مهدویت، پاسخگویی به شبهات، پخش‌نقل و شیرینی، برگزاری دعای توسل و ندبه، احیا شب نیمه شعبان از برنامه های ویژه مسئولین فرهنگی، هیات های امنای مساجد، کانون های مساجد و مردم این شهر می باشد.

برگزاری مسابقه و جشنواره آشپزی، مسابقات فرهنگی و ورزشی، ایستگاه نقاشی، شعبده بازی، شعرخوانی، اجرای گروه موسیقی و تجلیل از برگزیدگان مسابقات فرهنگی از دیگر برنامه های اجرا شده در اعیاد شعبانیه است.

 

 

 
انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد