سرویس: وبگردی
کد خبر: 66920
|
10:27 - 1396/02/25
نسخه چاپی

صبح مغان گزارش می دهد؛

راه اندازی کارناوال های انتخاباتی و نارضایتی شهروندان بیله سواری+عکس

 راه اندازی کارناوال های انتخاباتی و نارضایتی شهروندان بیله سواری+عکس
شهروندان بیله سواری از راه اندازی کارناوال های انتخابات شورای شهر ناراضی بوده و این اعمال را اهانت به شعور جامعه و نقض آشکار حقوق شهروندی می دانند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل از صبح مغان،  این روز ها موج شور و نشاط  انتخاباتی سراسر کشور را فرا گرفته و هر فردی، با هر شیوه ای که می تواند به دنبال جلب آرای مردمی به نفع کاندیدای مورد نظر خود است اما این روش ها تا چه حد قانونی بوده و چه اندازه می تواند موجب شناخت هرچه بیشتر کاندیداها بشود؟

 متاسفانه در شهر مرزی بیله سوار برخی طرفداران نامزدهای انتخابات شورای شهر با راه انداختن کاروانهای تبلیغاتی موجب نارضایتی و آزارو اذیت شهروندان شده اند.

هرچند اهداف طرفداران تنها معرفی کاندیدای خود است اما ناخود اگاه موجب بروز نارضایتی می شود که باید قبل از آغاز تبلغیات، خود کاندیداها پیش بینی این مسائل را بکنند و طرفداران خود را توجیه کرده و قوانین مرتبط با تبلیغات را به انها گوشزد کنند.

 

 

ممنوعیت راه اندازی کارناوال های تبلیغاتی بر اساس قانون

ماده ۶۳ اصلاحیه قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ممنوعیت هایی را اعلام کرده است که در بند اول این ماده قانونی، نوشتن یا اظهار موارد خلاف واقع را ممنوع کرده زیرا واقعیات باید منعکس شود.

در بند دوم این ماده قانونی قید شده که در هفته تبلیغات دیوارنویسی و راه اندازی کارناوال های تبلیغاتی ممنوع است.

فعالیت کارکنان در ساعت اداری در دستگاه های اداری و استفاده از امکانات دولتی و شهرداری ها برای انجام تبلیغات ممنوع است.

سخنرانی در مجامعی که صدای بلندگو از محیط محل سخنرانی خارج شود، ممنوع است چرا که صدای سخنرانی باید در همان محل باشد.

سخنرانی در جایگاه های نماز جمعه قبل از آغاز خطبه ها تخلف است، فعالیت های تبلیغاتی مجریان برگزار کننده انتخابات جزو موارد تخلف به شمار می رود.

همچنین تبلیغ علیه نامزدهای دیگر و به ویژه هتک حرمت کاندیداها هم ممنوع است و تخلف آشکار به شمار می رود.

 

 

آیا می توان به افرادی که خود، قانون را زیر پا می گذارند در امر قانون گذاری محلی اطمینان کرد؟

اینکه برخی از نامزدهای انتخاباتی دست به کارهای غیرقانونی از جمله راه انداختن کارناوال انتخاباتی می زنند آیا توجیه قانونی دارد؟

"جمله معرفی است که می گوید؛ خشت اول چون نهد معمار کج تا ثریا می رود دیوار کج" از این جمله سوالی که حادث می شود این است که آیا می توان به افرادی که خود، قانون را زیر پا می گذارند در امر قانون گذاری محلی اطمینان کرد؟

 امیدواریم نامزدهایی که ممکن است عضو شورای اسلامی شهر شده و صدای مردمِ شهر و دیار خود باشند هم اکنون نیز در برابر قانون سر تعظیم فرود آورند زیرا سرکشی در برابر قانون شایسته افرادی نیست که خود باید در آینده قانون گذار باشند.

گزارش از بهروز پیری

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد